
ელექტრომობილების წარმოება სამუშაო ადგილებს ზრდის
Sep 27, 2024
აშშ-ში ელექტრომობილების (EV) წარმოებაზე გადასვლამ ბევრად მეტი მუშა ხელის საჭიროება გამოიწვია, ვიდრე ადრე იყო ნავარაუდევი, რაც ეწინააღმდეგება პროგნოზებს, რომ EV წარმოება შეამცირებდა ავტოინდუსტრიის სამუშაო ადგილებს.
მიჩიგანის უნივერსიტეტის ახალი კვლევა აჩვენებს, რომ ელექტრომობილების მწარმოებელ ქარხნებში მნიშვნელოვნად მეტი მუშაკი არის საჭირო, ვიდრე შიდაწვის ძრავიანი (ICE) მანქანების მწარმოებელ საწარმოებში. ზოგიერთ ქარხანაში წარმოების გადასვლის პირველ ეტაპზე ათჯერ მეტი შრომის რესურსი იყო საჭირო.
მიჩიგანის უნივერსიტეტის კვლევამ გაანალიზა მონაცემები რამდენიმე ამერიკული ავტო ქარხნიდან, რომლებიც გადავიდნენ ბატარეაზე მომუშავე ელექტრომობილების (BEV) წარმოებაზე. საყოველთაოდ გავრცელებული მოსაზრების საწინააღმდეგოდ, კვლევამ აჩვენა, რომ EV წარმოების საწყის ეტაპებზე სამუშაო ადგილების რაოდენობა მკვეთრად გაიზარდა.
ერთ კონკრეტულ ქარხანაში, რომელიც ათ წელზე მეტია აწარმოებს ელექტრომობილებს, ერთ მანქანაზე საჭირო მუშახელის რაოდენობა დღემდე სამჯერ აღემატება ICE მანქანების წარმოებისას საჭირო მუშახელის რაოდენობას. ეს მონაცემი განსაკუთრებით საინტერესოა, რადგან EV-ებს ზოგადად აქვთ ნაკლები მექანიკური კომპონენტი და ნაკლებად რთული ძალის გადამცემი სისტემა, ვიდრე ტრადიციულ ბენზინზე მომუშავე მანქანებს.
ადრინდელი პროგნოზებით, EV-ების ზრდას უნდა გამოეწვია სამუშაო ადგილების მნიშვნელოვანი შემცირება ავტოინდუსტრიაში. ანალიტიკოსების შეფასებით, მხოლოდ ამერიკაში 30%-დან 40%-მდე სამუშაო ადგილი – 200,000-ზე მეტი პოზიცია – შეიძლებოდა დაკარგულიყო, როდესაც კომპანიები ელექტროტრანსპორტზე გადავიდოდნენ. თუმცა, პროგნოზები არ გამართლდა.