
Porsche-ს ახალმა უსადენო დამტენმა შეიძლება მთლიანად შეცვალოს EV-ის ტარების გამოცდილება
Nov 19, 2025
Porsche ავითარებს ტექნოლოგიას, რომელიც მიზნად ისახავს ელექტრომობილების დამუხტვის პროცესის რადიკალურ გამარტივებას. ბრენდი უკვე ამზადებს უსადენო EV დამტენს, რომელიც 2026 წლიდან ევროპაში გამოჩნდება და შესაძლოა მნიშვნელოვანი გარდატეხა გამოიწვიოს ინდუსტრიისთვის.
რა არის Porsche-ის უსადენო დამტენი?
Porsche რამდენიმე თვის წინ პირველად წარადგინა ახალი სისტემის პროტოტიპი - კომპაქტური უსადენო დამტენი, რომელიც სახლში, ავტოფარეხში ან ფლოტის პარკინგებზე დამონტაჟების შემდეგ საშუალებას იძლევა, რომ მანქანა დაიმუხტოს სწორედ იმით, რომ უბრალოდ გადაუაროს დამტენ ბადეს.
ეს ტექნოლოგია გამორიცხავს:
კაბელებს
დამტენ კედლის მოწყობილობებს
დიდი სტაციების საჭიროებას
Porsche-ის აზრით, ეს EV დამუხტვას უფრო მარტივს, პრაქტიკულს და ყოველდღიურად მოსახერხებელს გახდის.
როგორ მუშაობს სისტემა?
უსადენო დამტენის კომპონენტები მოიცავს:
დამუხტვის ბალიში
გაფართოება და სიმაღლე:
2.3 ინჩი სიმაღლე
78 ინჩი სიგანე
46 ინჩი სიგრძე
მოწყობილობა:
აქტიურდება მძღოლის ტელეფონით
მოითხოვს პაროლს მხოლოდ პირველ გამოყენებაზე
შემდეგ ავტომატურად იწყებს დამუხტვას მანქანის გადატარებისას
ინტეგრირებული Wi-Fi მოდული უზრუნველყოფს ავტოაქტივაციას
უსაფრთხოება
სისტემა ავტომატურად წყვეტს მუშაობას, თუ შინაური ცხოველი, ბავშვი ან სხვა ობიექტი აღმოჩნდება ბალიშზე ან მის მახლობლად.
ენერგიის გადაცემა
დამუხტვა ხორციელდება ორი სპილენძის კოჭით:
პირველი ქმნის მაგნიტურ ველს
მეორე - იღებს და აძლიერებს მას
ეს იგივე პრინციპია, რაც მობილურების უსადენო დამტენებში გამოიყენება, მაგრამ მნიშვნელოვნად გაზრდილი სიმძლავრით და ავტომობილებისთვის მორგებული კონსტრუქციით.
Porsche-ის სისტემას შეუძლია:
მანქანისგან ოთხ ინჩამდე არასწორი განლაგების კომპენსირება
დამუხტვა მაშინაც, როცა ავტომობილი იდეალურად არ არის პოზიციონირებული
ეს ხერხი ძლიერ ამარტივებს ყოველდღიურ გამოყენებას.
დამუხტვის სიჩქარე
უსადენო დამტენი უზრუნველყოფს 11 kW სიმძლავრეს.
შედარებისთვის:
სტანდარტული სახლის დამტენები: 3–7 kW
ტიპური საჯარო AC დამტენები: 11–22 kW
ანუ Porsche-ის სისტემა გაცილებით სწრაფია, ვიდრე ჩვეულებრივი სახლის დამუხტვა, და ამავდროულად ბატარეისთვის უფრო ნაზი, რადგან არ იყენებს მაღალი სიმძლავრის სწრაფ დატენვას.
რა გველოდება მომავალში?
Porsche უკვე მუშაობს ტექნოლოგიის შემდეგ თაობაზე, რომელიც:
გაზრდის დატენვის სიჩქარეს
შეამცირებს მოწყობილობის ზომას
გააუმჯობესებს ეფექტიანობას
პირველი სერიული მოდელი, რომელიც უსადენო დამუხტვის სისტემას მიიღებს, იქნება Porsche Cayenne EV, რომლის სრულყოფილი წარდგენა 19 ნოემბერს არის დაგეგმილი.