ფინეთში BMW i4 M50 თითქმის ჩამოწერეს - ნახეთ მიზეზი

Aug 15, 2025

ფინეთში BMW i4 M50, რომელსაც მხოლოდ 5,000 კმ ჰქონდა გავლილი, თითქმის მოხვდა ძალიან ძვირადღირებული რემონტის საფრთხის ქვეშ ბატარეის პაკეტზე არსებული მცირე ნაკაწრის გამო, რომლის სიღრმეც 1,5 მმ იყო. ავტომობილი რეგისტრაციაზე უარით დააბრუნეს შემოწმებისას, რაც გამოიწვია შეშფოთება ავტო მწარმოებლების ტოლერანტობისა და ბატარეების შეფასების პროცედურებთან დაკავშირებით.

ფინელი ავტოსერვისის მფლობელმა და EV ექსპერტმა ჯესი ჰააპალამ, რომელმაც ავტომობილი შეამოწმა, თქვა, რომ BMW-ს მიერ დადგენილი ლიმიტი ნაკაწრის სიღრმისთვის არის 1.0 მმ - ანუ ეს შემთხვევა მხოლოდ ნახევარი მილიმეტრით აღემატებოდა დასაშვებ ზღვარს. 

ჰააპალამ თავად გადაწყვიტა ბატარეის დეტალურად დათვალიერება. ვიზუალურად ნაკაწრები უმნიშვნელო ჩანდა, თუმცა შემოწმებისას სიღრმე ნორმაზე დიდად გამოვლინდა.

დამატებითმა ანალიზმა აჩვენა, რომ ნაკაწრებში ლითონის მიკრონაწილაკები იყო ჩარჩენილი, რაც ქმნიდა შთაბეჭდილებას, რომ სიღრმე რეალობაზე დიდი იყო (წყარო: CarUp).

ნაკაწრების ზედაპირის გაწმენდისა და ნაწილაკების მოშორების შემდეგ, სიღრმის ხელახალმა გაზომვამ აჩვენა, რომ ყველაზე ღრმა კვალი იყო მხოლოდ 0,3–0,5 მმ - რაც BMW-ს ოფიციალურ ლიმიტში ჯდებოდა. სტრუქტურული დაზიანებები ან დეფორმაციები ბატარეაზე არ აღმოჩნდა.

თუ ეს ნაკაწრები სწორად არ შეფასდებოდა, ბატარეის საჭიროებამდე გამოცვლა შეიძლებოდა, რაც ზედმეტად ძვირი და რესურსების უაზრო ხარჯვა იქნებოდა.

„არასწორი გაზომვის გამო ბატარეა თითქმის სრულიად განწირული იყო,“ - აღნიშნა ჰააპალამ.

ახლა, როცა ავტომობილი აკმაყოფილებს სტანდარტებს, ჰააპალა გეგმავს BMW i4 M50-ის ხელახალ რეგისტრაციას. ის ასევე იმედოვნებს, რომ ეს შემთხვევა გამოიწვევს დისკუსიას EV-ების შეფასების პროცესზე და იმაზე, თუ როგორ შეიძლება მცირე ხარვეზმა სერიოზული შედეგები გამოიწვიოს არასწორი დიაგნოსტიკის შემთხვევაში.



© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @