
რატომ ყიდის Volkswagen თავის ავტონომიური მანქანების ბიზნესის ნაწილს?
Aug 15, 2025
Volkswagen განიხილავს უმცირესი წილის გაყიდვას თავისი ავტონომიური მართვისა და მობილობის ერთეულში ADMT, რომელიც მართავს Moia-ს Robotaxi სერვისს. ეს ნაბიჯი არის კომპანიის ფართო სტრატეგიის ნაწილი, რომელიც მიზნად ისახავს გარე კაპიტალის მოზიდვას.
ეს ინიციატივა დაკავშირებულია კომპანიის მასშტაბურ რესტრუქტურიზაციასთან, რომლის ფარგლებშიც VW ეძებს სტრატეგიულ ან ფინანსურ პარტნიორებს რამდენიმე ბიზნესსექტორში, თუმცა გამორიცხავს ძირითადი ავტომობილებისა და ბატარეების დივიზიებს.
Manager Magazin-ის ცნობით, VW უკვე იწყებს ADMT-ში კაპიტალის მასშტაბური ზრდის პროცესს და მოლაპარაკებებს აწარმოებს პოტენციურ პარტნიორებთან. ADMT კურირებს VW-ს robotaxi პროგრამას, რომელიც მოიცავს ავტონომიური ID. Buzz მანქანების მიწოდებას, ფლოტის მენეჯმენტსა და სენსორული პროგრამული უზრუნველყოფის განვითარებას.
მაღალჩინოსნები მიიჩნევენ, რომ robotaxi ბიზნესი შეიძლება გახდეს მრავალმილიარდიანი შემოსავლის წყარო. ADMT-ს ხელმძღვანელი კრისტიან ზენგერი (ყოფილი VW-ს პროგრამული უზრუნველყოფის ერთეულის Cariad-ის ხელმძღვანელი) მართავს ამ პროცესს.
გეგმაშია წილის მხოლოდ ნაწილობრივი გაყიდვა, ხოლო VW-ს გენერალური დირექტორი ოლივერ ბლუმე reportedly სურს შეინარჩუნოს კონტროლი ADMT-სა და Moia-ზე. თუმცა, სტრატეგიული პარტნიორისა და ფინანსური ინვესტორების ჩართვა შეიძლება სარგებლის მომტანი იყოს.
კაპიტალის მოზიდვის სტრატეგია არ შემოიფარგლება მხოლოდ ADMT-ით. Volkswagen ასევე ეძებს პარტნიორებს ან მყიდველებს სხვა შვილობილებისთვის, მათ შორის:
MHP (Porsche-ს მფლობელობაში არსებული IT კონსალტინგის კომპანია)
IAV (საინჟინრო კომპანია)
გარდა ამისა, კომპანია განიხილავს ნაკლებად ცნობილ აქტივებს, როგორიცაა:
ძრავების მწარმოებელი Everllence
Porsche-ს წილი აშშ-ს პროგრამული უზრუნველყოფის კომპანიაში Applied Intuition
Everllence-ზე მოლაპარაკებები reportedly გაჭიანურდა, ინვესტორებსა და ბანკირებში გაღიზიანების გამომწვევი შიდა უთანხმოების გამო.
VW გამორიცხავს გარე ინვესტორების ჩართვას თავის ძირითად ავტომობილების ბრენდებში და ბატარეების ერთეულში PowerCo. მიუხედავად გავრცელებული სპეკულაციებისა, რომ PowerCo-ში შესაძლოა მესამე მხარის ინვესტიციები შემოსულიყო მაღალი განვითარების ხარჯების დასაფარად, მენეჯმენტი ჯერ სურს დაამტკიცოს ბატარეების წარმოების შესაძლებლობები, ვიდრე შემოთავაზებებს განიხილავს.