მომავალი უკვე აქ არის: ახალი ფერიტული სპირალებით ელექტრომობილების უსადენო დატენვა 95%-იან ეფექტურობას აღწევს

May 30, 2025

კვლევის მიხედვით, რომელიც გამოქვეყნდა ჟურნალში Green Energy and Intelligent Transportation, მეცნიერებმა უსადენო ენერგიის გადაცემის (WPT) ტექნოლოგიაში მნიშვნელოვან პროგრესს მიაღწიეს — მათ მიერ ოპტიმიზებულმა ფერიტულმა სპირალებმა EV დატენვის ეფექტიანობა მნიშვნელოვნად გაზარდა.

რა არის WPT და რატომ არის ეს მნიშვნელოვანი?

უსადენო ენერგიის გადაცემა (Wireless Power Transfer – WPT), განსაკუთრებით ინდუქციური დატენვის (IPT) სისტემებით, საშუალებას იძლევა მანქანა კონტაქტის გარეშე დაიტენოს. ეს ნიშნავს უფრო კომფორტულ და უსაფრთხო დატენვას — მანქანის გაჩერებისას, მოძრაობაში ან სადგომზე.

მაგრამ ამ სისტემებს აქამდე უჭირდა:

  • მაღალი ენერგო დაკარგვები

  • სენსიტიურობა არასწორ გასწორებაზე

  • ეფექტიანობის ნაკლებობა

რა გააკეთეს მეცნიერებმა?

კვლევამ ფოკუსირება მოახდინა მრგვალ სპირალებზე, რომლებიც შეივსო ფერიტის ბირთვებითა და ყუთებით. გამოყენებულ იქნა ANSYS-ის პროგრამული უზრუნველყოფა და Finite Element მეთოდი სპირალების ოპტიმიზაციისთვის.

შეისწავლეს:

  • სპირალის შიდა რადიუსი

  • შემობრუნებების რაოდენობა

  • ჰაერის შუალედები

  • ფერიტის არსებობის გავლენა

მთავარი აღმოჩენები:

  • კუპლინგის კოეფიციენტი გაიზარდა 50%-ით და მიაღწია 0.583-ს 140 მმ-ის ჰაერის შუალედზე

  • ელექტრომაგნიტურმა ველმა 300%-იანი ზრდა აჩვენა

  • ეფექტიანობა 95%-მდე გაიზარდა

  • გადახრისადმი მგრძნობელობა შემცირდა, რაც უსწოროდ დაყენებული მანქანის შემთხვევაშიც უზრუნველყოფს ეფექტურ დატენვას

მაგალითად:

  • სპირალის შიგნითა რადიუსის 25-დან 175 მმ-მდე გაზრდამ კუპლინგის კოეფიციენტი 0.33-დან 0.46-მდე გაზარდა
    შემობრუნებების რაოდენობის გაზრდამ 15-დან 65-მდე შედეგი 0.25-დან 0.57-მდე გაზარდა

  • ყველაზე მაღალი კუპლინგი (0.882) დაფიქსირდა 50 მმ შუალედზე, რაც ეფექტიანობის პიკია


პრაქტიკული მნიშვნელობა EV ინდუსტრიაში:

  • უსადენო დატენვის სადგურები საზოგადოებრივ სივრცეებში

  • დინამიკური დატენვა მოძრაობისას

  • ფლოტის მართვის გაუმჯობესება (საზოგადოებრივი ტრანსპორტი, კურიერები, ტაქსები)

აღნიშნული ტექნოლოგია ასევე მიესადაგება მომხმარებლის ელექტრონიკას, ინდუსტრიულ მოწყობილობებსა და მობილურ რობოტებს.

კვლევის შემდეგი ეტაპი

მომდევნო ნაბიჯები მოიცავს:

  • მეტამატერიალებისა და მაგნიტური ნანონაწილაკების გამოყენებას

  • უფრო მოწინავე გეომეტრიებისა და წარმოების მეთოდების განვითარებას

  • მაქსიმალური კუპლინგის მიღწევას დაბალი დანაკარგებითა და ხარჯებით

ფერიტული სპირალების ოპტიმიზაციამ შესაძლოა უსადენო EV დატენვის ახალი სტანდარტი დაამკვიდროს.

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @