
BYD მსოფლიოში დომინირებას აპირებს — 2030 წლისთვის გაყიდვების ნახევარს საზღვარგარეთ გეგმავს
May 29, 2025
BYD, რომელიც 2024 წელს 4.27 მილიონ მანქანას გაყიდა (მათგან თითქმის 90% ჩინეთში), ახლა გლობალური ავტომწარმოებლების მსგავს მასშტაბზე გადადის. Reuters-ის ცნობით, კომპანიის ახალი გეგმა არის მინიმუმ გაყიდვების ნახევარი უცხოეთში განხორციელდეს 2030 წლისთვის.
სად ხედავს BYD ზრდის მთავარ მიმართულებებს?
BYD-ის სამიზნეა ევროპა და ლათინური ამერიკა, რადგან აშშ-ის ბაზარზე ჯერ ვერ შედის.
გაფართოების კონკრეტული ნაბიჯები:
ახალი ქარხნები უნგრეთში და თურქეთში
უკვე მოქმედი ქარხანა ტაილანდში
მშენებარე ქარხანა ბრაზილიაში
2024 წელს კომპანიამ 417,204 ავტომობილი გაყიდა უცხოეთში, რაც წინა წელთან შედარებით 72%-იანი ზრდაა.
2025 წლის გეგმა:
BYD-ის თავმჯდომარის ვანგ ჩუანფუს თქმით, კომპანიის მიზანია:
5.5 მილიონი ერთეული გაყიდოს მთლიანი ბაზრის მასშტაბით
აქედან 800,000-ზე მეტი — საზღვარგარეთ
(ეს იქნება თითქმის 92%-იანი ზრდა 2024 წელთან შედარებით)
მცირე ისტორია — რატომ არის ეს მნიშვნელოვანი?
2022 წლიდან BYD-მა სრულად შეწყვიტა შიდაწვის ძრავიანი მანქანების გამოშვება
დღეს კომპანიის ძირითადი ფოკუსი არის ელექტრო (BEV) და პლაგინ ჰიბრიდულ (PHEV) მოდელებზე
2024 წელს გაყიდვები:
BEV: 1.76 მილიონი ერთეული (მეორე ადგილს იკავებს Tesla-ს შემდეგ)
PHEV: 2.48 მილიონი ერთეული
რისკები და გამოწვევები:
აშშ-ის ბაზრის ჩაკეტილობა სერიოზული ბარიერია
სავაჭრო ბარიერების ზრდა ზოგ ქვეყანაში შესაძლოა ართულებდეს გაფართოებას
თუმცა BYD-ს ძლიერი პოზიცია, კონკურენტული ფასი და ადგილობრივი წარმოების განვითარება აძლევს შანსს, რომ მნიშვნელოვან მოთამაშედ ჩამოყალიბდეს გლობალურად, განსაკუთრებით ევროპასა და ლათინურ ამერიკაში.
BYD ახლა მხოლოდ ჩინური წარმატების ამბავი არ არის — ის მსოფლიოს ელექტრომობილების რუკაზე ცდილობს ლიდერის სტატუსის მოპოვებას, და თუ გეგმები სრულად შესრულდა, 2030-ში ის შესაძლოა ისეთი ბრენდების გვერდით დადგეს, როგორებიცაა Toyota და Volkswagen.