
Mar 26, 2025
ბენზინისა და დიზელზე მომუშავე ავტომობილების ეპოქა თანდათან იწურება. თუკი აქამდე ეს მხოლოდ პროგნოზად ჟღერდა, დღეს უკვე ციფრები ცხადად აჩვენებს: ელექტრომობილები იღებენ სერიოზულ წილს გლობალურ ბაზარზე, მაშინ როცა შიდა წვის ძრავიანი მანქანების გაყიდვები წლიდან წლამდე მცირდება.
ტენდენცია უფრო ცხადად ჩანს არა იმაში, როგორ იმატებს EV-ების გაყიდვები, არამედ იმაში, როგორ ეცემა ტრადიციული მანქანების წილი.
ორი პარალელური ტალღა: ერთი ეშვება, მეორე ადის
ელექტრომობილების მიღება (adoption) ორ ფაზას მოიცავს:
შიდა წვის ძრავიანი მანქანების გაყიდვების კლება
ელექტრომობილების (EV) გაყიდვების ზრდა
აშშ-ში ეს პროცესი უკვე წლებია მიმდინარეობს. ბენზინის მანქანების გაყიდვების ვარდნა 2018 წელს დაიწყო და 2024 წლამდეც გაგრძელდა. ამავდროულად, EV-ების გაყიდვები მუდმივად იზრდება.
ყველა მსხვილი ავტო ბრენდი ცდილობს, მოახდინოს ამ გარდამავალი პროცესის მართვა — ეს მათთვის უბრალოდ ბიზნესი კი არა, გადარჩენის სტრატეგიაა.
ელექტრომობილების შეთავაზება რეკორდულად იზრდება
დღესდღეობით აშშ-ში ახალი ავტომობილების ბაზარზე უკვე ხელმისაწვდომია 71 სხვადასხვა EV მოდელი.
2026 წლის ბოლომდე, კიდევ 12 ახალი მოდელის გამოშვებაა დაგეგმილი, რაც ნიშნავს, რომ ყოველ 6 კვირაში ერთხელ გამოჩნდება ახალი ელექტრომობილი.
და აი რეალური ციფრები, რომლებიც ყველაფერს ამბობს:
აშშ – შიდა წვის ძრავიანი ავტომობილების გაყიდვები:
2018 წელი: 17.4 მილიონი
2024 წელი: 14.45 მილიონი
ევროპა – შიდა წვის ძრავიანი ავტომობილების გაყიდვები:
2018 წელი: 15.6 მილიონი
2024 წელი: 11.5 მილიონი
ეს არის მკაფიო ვარდნა, რომელიც უკვე შვიდ წელზე მეტია გრძელდება — და ეს ტენდენცია არ შეჩერდება.