
Mar 25, 2025
ჩინურმა გიგანტმა BYD-მა 2024 წელი რეკორდული შედეგებით დაასრულა, რაც მორიგად მიუთითებს, რომ Tesla-ს მთავარი კონკურენტი პოზიციებს იმყარებს როგორც ადგილობრივად, ისე გლობალურად.
BYD-ის წლიურმა შემოსავალმა დაახლოებით $107 მილიარდს მიაღწია, რაც 29%-იან ზრდას ნიშნავს. სუფთა მოგებამ 34%-ით მოიმატა და $5.56 მლრდ შეადგინა – მეტი, ვიდრე ანალიტიკოსების პროგნოზით იყო.
ჰონგ კონგის საფონდო ბირჟაზე BYD-ის აქციებმა გასულ კვირას 3%-ით მოიმატა, ხოლო წლიური ზრდა უკვე 50%-ს აჭარბებს.
BYD უსწრებს Tesla-ს — ოღონდ მხოლოდ BEV-ებში არა
2024 წელს BYD-მა 4.27 მილიონი ავტომობილი გაყიდა, რაც Tesla-ს 1.79 მილიონიან მაჩვენებელზე თითქმის 2.5-ჯერ მეტია. მართალია, ეს ციფრები აერთიანებს როგორც ჰიბრიდულ, ისე ბატარეაზე დაფუძნებულ ელექტრომობილებს (BEV), მაგრამ BYD-ის BEV გაყიდვებიც შთამბეჭდავია – 1.76 მილიონი ერთეული გლობალურად.
ჩინეთში, სადაც ორივე კომპანიისთვის კრიტიკულად მნიშვნელოვანი ბაზარია, BYD წლის განმავლობაში თანმიმდევრულად უსწრებდა Tesla-ს და 2025 წლის დასაწყისშიც აგრძელებს ამ ტენდენციას.
სასწაულად ხელმისაწვდომი და ტექნოლოგიურად განვითარებული მოდელები
BYD-ს მთავარი უპირატესობაა ხელმისაწვდომი ფასები და ინოვაციური ტექნოლოგია.
ამას ემატება “God’s Eye” – კომპანიის საკუთარი ავტონომიური მართვის სისტემა, რომელიც სულ უფრო პოპულარული ხდება.
ახალი მოდელი: Qin L — პირდაპირი პასუხი Tesla Model 3-ს
BYD-მ ცოტა ხნის წინ წარადგინა ახალი სედანი Qin L, რომელიც Model 3-ს კონკურენციას გაუწევს. აღსანიშნავია, რომ Qin L ნახევარ ფასად იყიდება, ვიდრე Model 3.
ტექნოლოგიური წინსვლა – 1,000 კილოვატიანი დამუხტვა
BYD-ის დამფუძნებლის ვან ჩუანფუს განცხადებით, ახალი Super e-Platform სისტემით მხოლოდ 5 წუთში 400 კმ-ის დამუხტვაა შესაძლებელი – ეს ხდება 1,000 კილოვატიანი დამტენით.
შედარებისთვის, Tesla-ს Supercharger-ის მაქსიმუმია 250 კილოვატი, რაც BYD-ის მაჩვენებელზე ოთხჯერ ნაკლებია.
BYD გეგმავს, რომ Super e-Platform-ზე დაფუძნებული ავტომობილების გაყიდვა უკვე მომავალ თვეში დაიწყოს, და ჩინეთში 4,000 მაღალი სიმძლავრის დამტენი სადგური განათავსოს.
გლობალური გაფართოება და Tesla-ს წნეხი
BYD უკვე აშენებს საწარმოებს ევროპასა და სამხრეთ ამერიკაში, რაც მის გლობალურ პოზიციებს კიდევ უფრო აძლიერებს.
Tesla კი 2025 წელს სირთულეებით დაიწყო – კომპანიას უკვე 9-კვირიანი აქციების ვარდნის სერია აქვს. ამის მიზეზია მოთხოვნის შემცირება აშშ-სა და ევროპაში, კონკურენცია ჩინეთში და ილონ მასკის პოლიტიკურად ხმაურიანი აქტიურობა, რომელმაც გავლენა მოახდინა ბრენდის რეპუტაციაზე.
Solar Auto ქართულ ბაზარზე 2022 წლიდან ოპერირებს და წარმოადგენს ჩინური გიგანტი ბრენდის – BYD-ის (Build Your Dreams) პირველ ავტორიზებულ იმპორტიორს საქართველოში.
კომპანია ქართველ მომხმარებლებს სთავაზობს BYD-ის ახალი ავტომობილების სრულ ასორტიმენტს, ორიგინალ ნაწილებს და საგარანტიო სერვისს.
სრული სამოდელო რიგის გასაცნობად ეწვიეთ ვებგვერდს: www.solarauto.ge