
ტრამპის გადაწყვეტილებამ ევროპისთვის ელექტრომობილების ეპოქა დააჩქარა
Dec 11, 2025
აშშ-ში საწვავის ეკონომიის სტანდარტების შესუსტებამ, რომელიც პრეზიდენტმა დონალდ ტრამპმა ოფიციალურად დაიწყო, შესაძლოა ყველაზე მძაფრი დარტყმა ევროპას მიაყენოს - არა ამერიკას.
ეს ცვლილება მხოლოდ შიდა საკითხი არ არის: გლობალური EV ბაზრის ძალის გადანაწილება ახლა მნიშვნელოვნად აჩქარდება.
აშშ ამცირებს EV-ზე ზეწოლას - ევროპა რჩება უშუალო სამიზნე
ტრამპის ადმინისტრაციამ გააუქმა ბაიდენის კანონი, რომელიც ავტომწარმოებლებს ავალდებულებდა საწვავის მოხმარების მკაცრ სტანდარტებს. ახალი წესებით მანქანის ფასი თითქოსდა $1,000-ით იაფდება, მაგრამ რეალური მიზანი სხვაა:
აშშ-ის ავტომწარმოებლებს ეძლევათ პოლიტიკური ალიბი - შეანელონ EV-ებზე გადასვლა და შეინარჩუნონ მომგებიანი ბენზინის SUV–ები და პიკაპები.
როდესაც აშშ ნაკლებ ელექტრომობილს აწარმოებს:
ტექნოლოგიური ცოდნა ნელდება
მასშტაბი ვერ იზრდება
ბატარეების და წარმოების ხარჯები აღარ იკლებს
და საბოლოოდ, ამერიკული ინდუსტრია ჩამორჩება
EV და ბატარეების ინდუსტრია მუშაობს იმავე ლოგიკით, რასაც ჩიპების წარმოება: ვინც ყველაზე მასშტაბურად აწარმოებს, ის ცვლის თამაშის წესებს.
ბატარეების 85% უკვე აზიაში იწარმოება
ჩინეთი ლიდერია, მას მოსდევს სამხრეთ კორეა და იაპონია
ეს ნიშნავს, რომ:
📌 აზიური ბრენდები კიდევ უფრო გაძლიერდებიან
📌 აშშ-ს შენელება გულისხმობს, რომ ისინი უფრო დიდი მასშტაბით შემოვლენ ევროპაში
ევროპა ხდება აზიური EV-ების მთავარი სამიზნე ბაზარი
რადგან აშშ ჩინურ EV-ებს მაღალი ტარიფებით კეტავს, აზიური კომპანიები იძულებულნი არიან გაყიდვების გასაფართოებლად სხვა ბაზრები მოძებნონ.
ყველაზე დიდი და ღია ბაზარი კი არის ევროპა, სადაც:
2030 წლისთვის ახალი მანქანების 55%-ზე მეტი იქნება ელექტრული
ბაზარი მაღალი კონკურენციისთვის იდეალურია
ადგილობრივი მწარმოებლები (VW, Stellantis, Renault) უკვე წნეხში არიან
ევროპის რეალური პრობლემა
ნამდვილ გამოწვევას ქმნის:
მაღალი ენერგო და შრომის ხარჯები
ნელი მასშტაბირება
ინდუსტრიის ფრაგმენტაცია
ბატარეებისა და პროგრამული უზრუნველყოფის ჩამორჩენა
ამ პირობებში აზიური მწარმოებლები ევროპაში უფრო დაბალ ფასში გადიან, მაშინ როცა ევროპულ ბრენდებს მარჟები ეცემათ - ტარიფების არსებობის შემთხვევაშიც.
რას ნიშნავს ტრამპის ნაბიჯი გრძელვადიან პერსპექტივაში
მანამდე ვარაუდობდნენ, რომ ევროპულ EV-ინდუსტრიას რამდენიმე წელი ექნებოდა, სანამ კორეული ბრენდები ყურადღებას აშშ-ის ბაზარზე გადაიტანდნენ. მაგრამ ახლა, როცა ამერიკა თვითონ ანელებს ელექტრიფიკაციას, ევროპას ეს დრო აღარ აქვს. ტრამპის გადაწყვეტილებამ ეს მომავალი უბრალოდ დაჩქარა.
აზიური კომპანიები მეტი ძალით შემოვლენ ევროპაში
მასშტაბი კიდევ უფრო მოიმატებს
ბატარეები კიდევ უფრო გაიაფდება
ევროპული მწარმოებლები კი რთულ კონკურენციაზე რჩებიან
ეს არისEV–ინდუსტრიის ყველაზე მკვეთრი გადანაწილება, რაც ევროპას ბოლო ათწლეულში უნახავს.