
GM-მა $1.6 მილიარდიანი დანაკარგი განიცადა
Oct 16, 2025
General Motors (GM)-მა დაადასტურა, რომ მესამე კვარტალის ფინანსურ ანგარიშში აისახება $1.6 მილიარდი დოლარის დანაკარგი, რომელიც უკავშირდება კომპანიის მიერ დაგეგმილი ელექტრომობილების პროექტების გადაფასებას.
კომპანიამ განმარტა, რომ მისი ელექტრომობილების წარმოების შესაძლებლობებისა და ქარხნების ქსელის გადახედვა ამჟამად მიმდინარეობს, რაც ნიშნავს, რომ მომავალ კვარტალებშიც შესაძლოა დამატებითი ფინანსური ჩამოწერები განხორციელდეს.
რას მოიცავს $1.6 მილიარდიანი ჩამოწერა
$1.2 მილიარდი დოლარი წარმოადგენს ბუღალტრულ დანაკარგს - აქტივების ღირებულების შემცირების გამო, ხოლო $400 მილიონი დოლარი დაკავშირებულია რეალურ ფულად ხარჯებთან, მათ შორის კონტრაქტების გაწყვეტისა და კომერციულ კომპენსაციებთან.
GM აღნიშნავს, რომ ეს ხარჯები აისახება კომპანიის სუფთა მოგებაზე, თუმცა არ იმოქმედებს EBIT-adjusted შედეგზე, რომელსაც ინვესტორები და ანალიტიკოსები განსაკუთრებულად აკვირდებიან.
კომპანია გადახედვას უკავშირებს აშშ-ს მთავრობის ახალი პოლიტიკის ცვლილებებს, მათ შორის:
$7,500-იანი ფედერალური EV სუბსიდიის გაუქმებას
ემისიის ნორმების შერბილებას
როგორც GM აცხადებს, ამ ცვლილებების შედეგად მოსალოდნელია, რომ ელექტრომობილებისადმი ინტერესის ზრდა დროებით შენელდება.
„ველით, რომ EV-ების გავრცელების ტემპი შენელდება,“ - აღნიშნულია GM-ის ოფიციალურ განცხადებაში.
GM-ის გადაწყვეტილება იმავე ტენდენციის ნაწილია, რაც სხვა წამყვან მწარმოებლებშიც შეინიშნება. წელიწადზე მეტი ხნის წინ Ford Motor-მა დააფიქსირა $1.9 მილიარდიანი ზარალი, რაც გამოწვეული იყო ელექტრომობილების გეგმების გადახედვით - მათ შორის ზოგიერთი პროექტის გაუქმებით და წარმოების გადავადებით.
მიუხედავად ამ ფინანსური კორექციებისა, GM-ის წილი აშშ-ის ელექტრომობილების ბაზარზე იზრდება.
„Motor Intelligence“-ის მონაცემებით, კომპანიის წილი 8.7%-დან 13.8%-მდე გაიზარდა წლის პირველ ცხრა თვეში, რაც მეტია, ვიდრე Hyundai-Kia ჯგუფის 8.6%, თუმცა კვლავ ჩამოუვარდება ლიდერ Tesla-ს (43.1%).
GM თავდაპირველად გეგმავდა $30 მილიარდის ინვესტირებას ელექტრომობილებში, მათ შორის ბატარეების წარმოებაში და ახალი მოდელების განვითარებაში, თუმცა ბაზრის ზრდა ამ ეტაპზე უფრო ნელია, ვიდრე მოსალოდნელი იყო.
GM-ის მიერ სტრატეგიის კორექტირება ასახავს ახალ რეალობას:
სუბსიდიების შემცირება და მოთხოვნის შენელება აიძულებს კომპანიებს უფრო ფრთხილად დაგეგმონ EV-ინვესტიციები.
წარმოებისა და მოდელების ოპტიმიზაცია ხდება პრიორიტეტი, რათა შემცირდეს რისკი და გაიზარდოს მომგებიანობა.
ბაზარი გადადის ფაზაში, სადაც წარმატება დამოკიდებულია არა მხოლოდ ტექნოლოგიაზე, არამედ ფასის, ხარისხისა და ხელმისაწვდომობის ბალანსზე.
General Motors-ის $1.6 მილიარდიანი დანაკარგი არ ნიშნავს EV-განვითარებაზე უარს - ეს არის სტრატეგიული ადაპტაცია ბაზრის ახალ პირობებთან. სწორი ნაბიჯების შემთხვევაში, GM შეძლებს ელექტრომობილების მიმართულებით უფრო სტაბილური და მდგრადი ბიზნესმოდელის ჩამოყალიბებას, სადაც ზრდა დაფუძნებული იქნება რეალურ მოთხოვნაზე და არა მხოლოდ სახელმწიფო სტიმულებზე.