სექტემბერში გლობალურმა EV გაყიდვებმა რეკორდულ მაჩვენებელს მიაღწია

Oct 16, 2025

სექტემბერში სრულად ელექტრულმა (BEV) და პლაგინ-ჰიბრიდულმა (PHEV) მანქანებმა მსოფლიოს მასშტაბით ახალი რეკორდი დაამყარეს: გაყიდვები წლიურად 26%-ით გაიზარდა და 2.1 მილიონ ერთეულს მიაღწია. ზრდა ძირითადად ჩინეთმა უზრუნველყო, ხოლო ჩრდილოეთ ამერიკაში ბიძგი მიწურულ ვადამდე მოქმედმა $7,500-იანმა ფედერალურმა კრედიტმა მისცა. ევროპამაც ახალი მაქსიმუმი დააფიქსირა.

  • მსოფლიო: 2.1 მლნ BEV+PHEV (+26% წლიურად)

  • ჩინეთი: 1.3 მლნ (დაახლოებით მსოფლიოს დაგროვილი მოთხოვნის ⅔)

  • ევროპა: 427,541 (+36%)

  • ჩრდილოეთ ამერიკა: 215,000 (+66%)

ჩინეთი კვლავ ცენტრალური ძრავია: შიდა გაყიდვებში NEV-ების (BEV+PHEV) წილმა 57.2% შეადგინა, ხოლო ექსპორტმა 100%-ით მოიმატა და 222,000 ერთეულს გადააჭარბა.

  • ადგილობრივი ტრედ-ინ სუბსიდიებმა მოთხოვნა გაამწვავა, თუმცა რამდენიმე პროვინციაში პროგრამების შეჩერებამ ინტენსივობა ნელ-ნელა შეამცირა.

  • BYD-ს შიდა გაყიდვები სექტემბერში პირველად დაეცა 2024 წლის თებერვლის შემდეგ, მაშინ როცა Geely, Leapmotor, Xpeng, Xiaomi - ახალი რეკორდებით გამოირჩნენ.

  • Tesla-მ ჩინეთში გაყიდვების 0.9%-იანი წლიური კლება აჩვენა, თუმცა დაიწყო Model Y L (ექვსადგილიანი) მიწოდება, რასაც მეოთხე კვარტალში ეფექტი უნდა ჰქონდეს.

ჩრდილოეთ ამერიკის რეკორდულ შედეგში მნიშვნელოვანი როლი ითამაშა $7,500 კრედიტის „დასრულების წინ“ მოთხოვნის წინწასვლამ.

  • ოქტომბერ-დეკემბერში ინდუსტრია დათბობას ელოდება: ავტომწარმოებლები ფასდაკლებებსა და დილერულ მარაგებს იყენებენ, თუმცა მენეჯერები მოკლევადიან ვარდნას ვარაუდობენ.

  • Tesla-მ კვარტალში 497,099 მიწოდება დააფიქსირა (Q3-ის საუკეთესო მაჩვენებელი წელს), მაგრამ კომპანიამ აშშ-ში ლიზინგ-ფასები გაზარდა კრედიტის გაქრობის შემდეგ.

  • Ford-ისა და Nissan Americas-ის მენეჯერები მკვეთრ შემცირებას ელიან, რადგან სტიმულების გაქრობა დაუფინანსებელ მოთხოვნას ამცირებს.

ევროპაში სექტემბერში EV-ების გაყიდვები ახალ მაქსიმუმზე გავიდა, რის საფუძველსაც გერმანიის სტიმულები და ბრიტანეთის ძლიერი მოთხოვნა ქმნის.

  • PHEV-ების ბუმმა ჩინურ ბრენდებს (BYD, Jaecoo, MG) საშუალება მისცა Renault-სა და Audi-ს ერთობლივ გაყიდვებს გადაასწრონ აგვისტოში.

  • Tesla Model Y კვლავ ყველაზე პოპულარული BEV დარჩა, თუმცა მისმა გაყიდვებმა 37%-ით იკლო წლიურად - კონკურენცია PHEV-ების მხრიდან კვლავ ძლიერია.

რა მოცემულობას ვხედავთ მეოთხე კვარტალისთვის

  • აშშ: მოკლევადიანი კორექცია მაღალი ალბათობით - კრედიტის შეწყვეტის ეფექტი გვიჩვენებს, რამდენად მდგრადია „სტიმულებზე დაყრდნობილი“ მოთხოვნა.

  • ჩინეთი: ბაზარი დიდია, თუმცა ფასების ომზე და სუბსიდიების ტალღებზე დამოკიდებულება ზრდის გაურკვევლობას. ექსპორტი აგრძელებს გაფართოებას (განსაკუთრებით ევროკავშირის ტარიფების გვერდის ავლით - ადგილობრივი წარმოების გეგმებით).

  • ევროპა: PHEV მომგებიანი კომპრომისია მომხმარებლებისთვის - ინფრასტრუქტურის ნელი გაფართოების ფონზე. ეს დროებით BEV-ზეწოლას ამცირებს, მაგრამ მთლიანად EV-სეგმენტს ზრდის.

სექტემბრის რეკორდული 2.1 მლნ გაყიდვა აჩვენებს, რომ ელექტრიფიკაციის ტრაექტორია გლობალურად შეუქცევადია.

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @