
სექტემბერში გლობალურმა EV გაყიდვებმა რეკორდულ მაჩვენებელს მიაღწია
Oct 16, 2025
სექტემბერში სრულად ელექტრულმა (BEV) და პლაგინ-ჰიბრიდულმა (PHEV) მანქანებმა მსოფლიოს მასშტაბით ახალი რეკორდი დაამყარეს: გაყიდვები წლიურად 26%-ით გაიზარდა და 2.1 მილიონ ერთეულს მიაღწია. ზრდა ძირითადად ჩინეთმა უზრუნველყო, ხოლო ჩრდილოეთ ამერიკაში ბიძგი მიწურულ ვადამდე მოქმედმა $7,500-იანმა ფედერალურმა კრედიტმა მისცა. ევროპამაც ახალი მაქსიმუმი დააფიქსირა.
მსოფლიო: 2.1 მლნ BEV+PHEV (+26% წლიურად)
ჩინეთი: 1.3 მლნ (დაახლოებით მსოფლიოს დაგროვილი მოთხოვნის ⅔)
ევროპა: 427,541 (+36%)
ჩრდილოეთ ამერიკა: 215,000 (+66%)
ჩინეთი კვლავ ცენტრალური ძრავია: შიდა გაყიდვებში NEV-ების (BEV+PHEV) წილმა 57.2% შეადგინა, ხოლო ექსპორტმა 100%-ით მოიმატა და 222,000 ერთეულს გადააჭარბა.
ადგილობრივი ტრედ-ინ სუბსიდიებმა მოთხოვნა გაამწვავა, თუმცა რამდენიმე პროვინციაში პროგრამების შეჩერებამ ინტენსივობა ნელ-ნელა შეამცირა.
BYD-ს შიდა გაყიდვები სექტემბერში პირველად დაეცა 2024 წლის თებერვლის შემდეგ, მაშინ როცა Geely, Leapmotor, Xpeng, Xiaomi - ახალი რეკორდებით გამოირჩნენ.
Tesla-მ ჩინეთში გაყიდვების 0.9%-იანი წლიური კლება აჩვენა, თუმცა დაიწყო Model Y L (ექვსადგილიანი) მიწოდება, რასაც მეოთხე კვარტალში ეფექტი უნდა ჰქონდეს.
ჩრდილოეთ ამერიკის რეკორდულ შედეგში მნიშვნელოვანი როლი ითამაშა $7,500 კრედიტის „დასრულების წინ“ მოთხოვნის წინწასვლამ.
ოქტომბერ-დეკემბერში ინდუსტრია დათბობას ელოდება: ავტომწარმოებლები ფასდაკლებებსა და დილერულ მარაგებს იყენებენ, თუმცა მენეჯერები მოკლევადიან ვარდნას ვარაუდობენ.
Tesla-მ კვარტალში 497,099 მიწოდება დააფიქსირა (Q3-ის საუკეთესო მაჩვენებელი წელს), მაგრამ კომპანიამ აშშ-ში ლიზინგ-ფასები გაზარდა კრედიტის გაქრობის შემდეგ.
Ford-ისა და Nissan Americas-ის მენეჯერები მკვეთრ შემცირებას ელიან, რადგან სტიმულების გაქრობა დაუფინანსებელ მოთხოვნას ამცირებს.
ევროპაში სექტემბერში EV-ების გაყიდვები ახალ მაქსიმუმზე გავიდა, რის საფუძველსაც გერმანიის სტიმულები და ბრიტანეთის ძლიერი მოთხოვნა ქმნის.
PHEV-ების ბუმმა ჩინურ ბრენდებს (BYD, Jaecoo, MG) საშუალება მისცა Renault-სა და Audi-ს ერთობლივ გაყიდვებს გადაასწრონ აგვისტოში.
Tesla Model Y კვლავ ყველაზე პოპულარული BEV დარჩა, თუმცა მისმა გაყიდვებმა 37%-ით იკლო წლიურად - კონკურენცია PHEV-ების მხრიდან კვლავ ძლიერია.
რა მოცემულობას ვხედავთ მეოთხე კვარტალისთვის
აშშ: მოკლევადიანი კორექცია მაღალი ალბათობით - კრედიტის შეწყვეტის ეფექტი გვიჩვენებს, რამდენად მდგრადია „სტიმულებზე დაყრდნობილი“ მოთხოვნა.
ჩინეთი: ბაზარი დიდია, თუმცა ფასების ომზე და სუბსიდიების ტალღებზე დამოკიდებულება ზრდის გაურკვევლობას. ექსპორტი აგრძელებს გაფართოებას (განსაკუთრებით ევროკავშირის ტარიფების გვერდის ავლით - ადგილობრივი წარმოების გეგმებით).
ევროპა: PHEV მომგებიანი კომპრომისია მომხმარებლებისთვის - ინფრასტრუქტურის ნელი გაფართოების ფონზე. ეს დროებით BEV-ზეწოლას ამცირებს, მაგრამ მთლიანად EV-სეგმენტს ზრდის.
სექტემბრის რეკორდული 2.1 მლნ გაყიდვა აჩვენებს, რომ ელექტრიფიკაციის ტრაექტორია გლობალურად შეუქცევადია.