
Tesla-მ შესაძლოა შეცვალოს Cybertruck-ის მიმართულება – რა პრობლემის წინაშეა ავტომწარმოებელი?
Apr 7, 2025
Tesla-ის Cybertruck სერიოზული პრობლემების წინაშეა — გაყიდვები შთამბეჭდავად დაბალია, ხოლო კომპანია ფაქტობრივად მალავს ამის დეტალებს. აღნიშნულ ინფორმაციას electrek.co ავრცელებს.
გაყიდვების ვარდნა, რომელსაც Tesla არ აღიარებს?
Tesla ერთადერთი მსხვილი ავტომწარმოებელია, რომელიც არ ახდენს გაყიდვების დიფერენცირებას მოდელების მიხედვით. Model S, Model X, Cybertruck და Tesla Semi ერთადერთ კატეგორიაში გაერთიანებულია, რაც დამატებით ბუნდოვანს ხდის რეალურ სურათს.
მიუხედავად იმისა, რომ Cybertruck ამ კატეგორიას გასული წლის განმავლობაში დაემატა, Tesla-ს პირველ კვარტალში ამ კატეგორიის ჯამური მიწოდება წინა წელთან შედარებით 24%-ით შემცირდა.
შიდა მონაცემების ანალიზით ირკვევა, რომ თუ Model S/X-ის სავარაუდო გაყიდვებს გამოვაკლებთ, Cybertruck-ის რეალური გაყიდვები პირველ კვარტალში დაახლოებით 5,000 ერთეულს შეადგენდა — რაც უკუსვლაა წინა კვარტლებთან შედარებით, მაშინ როცა Tesla-მ წარმოება გაზარდა და მოდელი აშშ-ის ფედერალურ საგადასახადო შეღავათებს დაექვემდებარა.
მასობრივი წარმოებისგან – წარუმატებლობისკენ
თავდაპირველად, Tesla გეგმავდა წელიწადში 250,000 Cybertruck-ის წარმოებას, და ილონ მასკმა განაცხადა, რომ შესაძლებელი იქნებოდა ციფრის 500,000-მდე გაზრდაც. თუმცა მოგვიანებით ცნობილი გახდა, რომ Cybertruck ბევრად უფრო ძვირი იქნებოდა, ვიდრე თავდაპირველად იყო გამოცხადებული – რაც მყიდველების იმედგაცრუებას იწვევს.
ალტერნატივა – SUV პლატფორმა
ილონ მასკი იშვიათად აღიარებს შეცდომებს და ნაკლებად სავარაუდოა, რომ უახლოეს მომავალში ოფიციალურად შეეგუოს Cybertruck-ის წარუმატებლობას. მიუხედავად ამისა, თავად მასკმა წარსულში განაცხადა, რომ თუ მოდელი არ იქნებოდა პოპულარული, Tesla განიხილავდა ტრადიციული პიკაპის წარმოებას.
მიუხედავად თავისი უნიკალური დიზაინისა, Cybertruck-ის მთავარი პრობლემა არ არის ვიზუალი. ძირითადი მიზეზებია მაღალი ფასი, მოკლე სავალი დისტანცია და დაუცველობა გარემო პირობების მიმართ.
იმის გათვალისწინებით, რომ ელექტრომობილების ბაზარზე SUV ტიპის მოდელები პიკაპებზე ბევრად პოპულარულია, Tesla-მ შესაძლოა აირჩიოს Rivian-ის მსგავსი სტრატეგია — კომპანია, რომელიც ერთ პლატფორმაზე აწარმოებს როგორც პიკაპს (R1T), ისე SUV-ს (R1S), სადაც SUV-ის გაყიდვები მნიშვნელოვნად აღემატება პიკაპისას.
ბაზრის საჭიროება — მეტი ფუნქციონალი და კომფორტი
Cybertruck-ის საბარგული ბევრისთვის პრაქტიკული არ არის. სამაგიეროდ, ბაზარი ითხოვს მესამე მწკრივის მქონე SUV-ებს, განსაკუთრებით ოჯახებისთვის. Cybertruck-ის უჟანგავი ფოლადის სტილი კი შეიძლება გადმოინაცვლოს SUV ფორმატში ისე, რომ უფრო ფართო აუდიტორიას მოეწონოს.
ალტერნატიული დიზაინის კონცეფციები, რომლებიც უკვე გავრცელდა ინტერნეტში, აჩვენებს, რომ Tesla-ს შეუძლია თავისი ტექნოლოგია გადააქციოს SUV-ს ფორმატში ისე, რომ ფორმით ინოვაციური, ხოლო შინაარსით — პრაქტიკული იყოს.