
Dec 13, 2024
როდესაც მიშელ ჩამლიმ Chevrolet Blazer SUV-ის შეცვლა გადაწყვიტა, რომელიც სამი წლის წინ დაახლოებით $40,000 დაუჯდა, მას შეეძლო კვლავ ძვირადღირებული ავტომობილის არჩევა. თუმცა, მან აირჩია უფრო პატარა და ხელმისაწვდომი ვარიანტი – Chevrolet Trax კომპაქტური SUV.
ჩამლი, 56 წლის ექთანი, რომელიც ოქსფორდთან, ოჰაიოს შტატში, ცინცინატის მახლობლად ცხოვრობს, იმ მყიდველთა მზარდ რაოდენობას შეუერთდა, რომლებიც $20,000-დან $30,000-მდე ღირებულების ავტომობილების სეგმენტს აძლიერებენ – დღეს ეს სეგმენტი ამერიკის ახალი ავტომობილების ბაზარზე ყველაზე სწრაფად მზარდია.
"მე არ მჭირდება დიდი ავტომობილი და დიდი თანხის გადახდა ბენზინზე," - აღნიშნა ჩამლიმ.
ინდუსტრიის ექსპერტები ამას "ხელმისაწვდომობის ცვლილებას" უწოდებენ. საშუალო ახალი ავტომობილის ფასი დღეს $47,000-ს აჭარბებს – რაც პანდემიამდე არსებულ საშუალო ფასზე 20%-ით მეტია.
თუმცა, ეს ტენდენცია მხოლოდ ფინანსურად შეზღუდულ მყიდველებს არ ეხება. მყიდველები, როგორიც ჩამლია, რომლებსაც შეუძლიათ ძვირადღირებული მანქანის შეძენა, უარს ამბობენ მაღალ ფასზე, რაც ავტომწარმოებლებს აიძულებს საკუთარი ფასებისა და წარმოების სტრატეგიებს გადახედონ.
ძვირადღირებული მოდელების გასაყიდად, ზეწოლის ქვეშ მყოფ ავტომწარმოებლებს მუდმივად უწევთ ფასდაკლებების დაწესება.
General Motors-მა (GM) შეძლო ფასების შენარჩუნება და საშუალო ფასი $49,000-ს ახლოს დატოვა ივლისიდან სექტემბრამდე, რაც წინა წელთან შედარებით $900 მილიონი მოგების ზრდას განაპირობებს. თუმცა, GM არ ელოდება ასეთ შედეგებს მეოთხე კვარტალში.
დაბალფასიანი ავტომობილების სეგმენტი განსაკუთრებით ძლიერად ვითარდება. CarGurus-ის მონაცემებით, წლევანდელი ახალი ავტომობილების გაყიდვების ზრდის 43% აშშ-ში სწორედ $20,000-დან $30,000-მდე ფასის დიაპაზონში მოდის. მეორადი ავტომობილების შემთხვევაში, ზრდა კიდევ უფრო მკვეთრია – 59%-იანი ზრდა $15,000-დან $20,000-მდე ფასების სეგმენტში.
კომპაქტური და სუბკომპაქტური მანქანებისა და SUV-ების გაყიდვები ბოლო ექვს წელიწადში ყველაზე სწრაფად იზრდება. 2024 წელს კომპაქტური და სუბკომპაქტური სეგმენტი 34%-ზე ავიდა. კომპაქტური სედანის გაყიდვები გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 16.7%-ით გაიზარდა, მაშინ როცა დიდი SUV-ების გაყიდვები თითქმის არ შეცვლილა.
Ford-ის F-სერიის პიკაპი კვლავ აშშ-ში ყველაზე გაყიდვადი მანქანაა, რასაც Chevrolet Silverado მოყვება. თუმცა, Toyota RAV4, Honda CR-V და Tesla Model Y (რომელზეც მოქმედებს $7,500-იანი გადასახადების კრედიტი) მნიშვნელოვნად წინ უსწრებენ ძვირადღირებულ პიკაპებს.
დაბალფასიანი მანქანების მიმართ მოთხოვნის სწრაფმა ზრდამ ავტომწარმოებლები, მათ შორის Stellantis (Chrysler, Jeep და Ram ბრენდებით), ზეწოლის ქვეშ ჩააყენა და შესაძლოა მათი წლიური მოგება შეამციროს.
Chevrolet-მა კი წინასწარ გათვალა ეს ტენდენცია და 2023 წელს Trax-ის განახლებული ვერსია გამოუშვა. Trax-ის გაყიდვები წელს 130%-ით გაიზარდა, რაც მას აშშ-ში ყველაზე გაყიდვად სუბკომპაქტურ SUV-ად აქცევს.
როგორ გაგრძელდება აღნიშნული ტენდენცია, ჯერჯერობით უცნობია. Cox Automotive-ის მთავარი ეკონომისტის თქმით, ფედერალური სარეზერვო ბანკის მიერ საპროცენტო განაკვეთების შემცირებამ შესაძლოა დიდი ავტომობილები უფრო ხელმისაწვდომი გახადოს.
ამ დროისთვის კი დაბალფასიანი ავტომობილები ინდუსტრიის ტრანსფორმაციის მთავარი მამოძრავებელი ძალაა.