
BYD თამაშის წესებს ცვლის - 5-წუთიანი დამუხტვა რეალობად იქცა
May 8, 2025
ელექტრომობილების ერთ-ერთი ყველაზე დიდი გამოწვევა ყოველთვის იყო დატენვის სიჩქარე. მიუხედავად იმისა, რომ თანამედროვე ტექნოლოგიები ხანგრძლივ მოლოდინს ამცირებს, ბენზინზე შეჩვეული მომხმარებლისთვის წუთებში „ჩასხმის“ ალტერნატივა ჯერაც მიუღწეველი ჩანდა. თუმცა ყველაფერი შეიცვალა, როცა ჩინურმა ავტომწარმოებელმა BYD-მ წარმოადგინა თავისი ახალი „მეგავატური“ დამუხტვის სისტემა, რომელიც ავტომობილს 5 წუთში 400 კმ-მდე სავალ მანძილს აძლევს.
რევოლუციური ტექნოლოგია
ეს ტექნოლოგია ეფუძნება BYD-ის ახალ პლატფორმას Super e-Platform 1.0, რომელიც მსოფლიოს მასშტაბით პირველი მასობრივად წარმოებული 1,000 ვოლტიანი არქიტექტურაა. აქვე გაერთიანებულია ახალი თაობის ბატარეა, ძრავები, ენერგიის გადამცემები და გაგრილების სისტემა. შედეგი კი უპრეცედენტოა: 5 წუთში დამუხტული მანქანა, რომელიც მზად არის გრძელ მანძილზე გასასვლელად.
რა სჭირდება ამ ტექნოლოგიის გამოყენებას?
მეგავატური დამუხტვის სრულად გამოსაყენებლად საჭიროა:
BYD-ის უახლესი მოდელი Han L ან Tang L SUV
სპეციალური დამტენი, რომელიც 1,000 კილოვატამდე სიმძლავრეს იძლევა
შესაბამისი ინფრასტრუქტურა, რომელსაც კომპანია უკვე აშენებს ჩინეთში
აღსანიშნავია, რომ BYD-ის მანქანებს ასევე შეუძლიათ ერთდროულად ორი სწრაფი დამტენით დამუხტვა, რაც კიდევ უფრო აჩქარებს პროცესს, მაშინაც კი, თუ მეგავატური სადგური არ არის ხელმისაწვდომი.
უსაფრთხოება და გამძლეობა
ბატარეა, რომელსაც Han L და Tang L იყენებენ, დაფუძნებულია ლითიუმ-რკინა-ფოსფატზე (LFP), რაც მას განსაკუთრებულ გამძლეობას და თერმულ სტაბილურობას ანიჭებს. კომპანიაში აცხადებენ, რომ ბატარეის შიდა წინააღმდეგობა 50%-ით შემცირდა, რაც დამუხტვის სიჩქარესთან ერთად არანაირ გავლენას არ ახდენს ბატარეის სიცოცხლის ხანგრძლივობაზე. გარანტიის პირობებიც უცვლელი რჩება.
სად და როდის?
BYD-ის თქმით, უკვე ფუნქციონირებს 500 მეგავატური სადგური ჩინეთში, და კომპანია გეგმავს მათი რაოდენობის 4,000-მდე გაზრდას. შედარებისთვის, აშშ-ის უდიდეს ავტომწარმოებელთა მიერ დაფინანსებულ ინფრასტრუქტურულ პროექტს, Ionna-ს, ჯერ მხოლოდ 12-მდე სადგური აქვს გახსნილი.
რას ნიშნავს ეს გლობალურად?
ეს მიღწევა შეიძლება გახდეს გარდამტეხი არა მხოლოდ ჩინეთისთვის, არამედ მთელი ავტოინდუსტრიისთვის. როგორც კომპანიის ხელმძღვანელი ვანგ ჩუანფუ ამბობს:
„ჩვენი მიზანია, რომ ელექტრომობილის დამუხტვა ისეთივე სწრაფი იყოს, როგორც ბენზინის ჩასხმა.“
მიუხედავად იმისა, რომ ტექნოლოგია ჯერჯერობით მხოლოდ ჩინურ ბაზარზეა ხელმისაწვდომი, მასზე უკვე აქტიურად საუბრობს გლობალური მედია. სხვა ავტომწარმოებლებს, როგორც ჩანს, კონკურენციისთვის სერიოზული გამოწვევა ელის.