
რატომ არიან EV-ები ეკოლოგიურად უფრო სუფთა, ვიდრე ბენზინზე მომუშავე მანქანები?
Feb 6, 2025
ელექტრომობილებს (EV) ბენზინისა და დიზელის მანქანებზე გაცილებით მცირე ნახშირბადის კვალი აქვთ, რაც მათ ეკომეგობრულ ალტერნატივად აქცევს. მიუხედავად იმისა, თუ რა წყაროსგან მიიღება ელექტროენერგია მათ დასატენად, ელექტრომობილები მაინც ამცირებენ ჰაერის დაბინძურებას და გლობალურ დათბობას.
ენერგიის წყაროები, რომლითაც ელექტრომობილები იკვებებიან:
ქვანახშირი, ნავთობი და გაზი – მიუხედავად იმისა, რომ ზოგიერთ ქვეყანაში ელექტროენერგიის ნაწილი მაინც ფოსილურ საწვავზეა დამოკიდებული, ელექტრომობილების ენერგოეფექტურობის გამო, მათზე გადასვლა მაინც ამცირებს ჰაერის დაბინძურებას.
მზისა და ქარის ენერგია – ქვეყნებში, სადაც განახლებადი ენერგიის წყაროები ფართოდ გამოიყენება (მაგალითად, ნორვეგია და ნიდერლანდები), ელექტრომობილები თითქმის ნულოვან გამონაბოლქვს გამოიმუშავებენ.
რატომ არიან ელექტრომობილები უფრო ეკომეგობრული:
ჰაერის დაბინძურების შემცირება ქალაქებში
ლონდონისა და პარიზის მსგავს დიდ ქალაქებში, სადაც ჰაერის დაბინძურება სერიოზულ პრობლემას წარმოადგენს, ელექტრომობილების პოპულარიზაციამ და დაბალი ემისიის ზონების (LEZ) დანერგვამ მნიშვნელოვნად შეამცირა ჰაერში მავნე ნაწილაკების რაოდენობა. კვლევებმა აჩვენა, რომ EV-ებზე გადასვლის შემდეგ, ქალაქებში აზოტის დიოქსიდის (NO2) დონე 20%-ით შემცირდა.გლობალური ნახშირბადის გამონაბოლქვის შემცირება
ნორვეგია ერთ-ერთი საუკეთესო მაგალითია იმისა, როგორ შეიძლება ტრანსპორტის ელექტრიფიკაცია გარემოს სერიოზული სარგებელი მოუტანოს. ქვეყანაში გაყიდული ახალი მანქანების 90%-ზე მეტი უკვე ელექტროა, რის შედეგადაც ტრანსპორტის სექტორში ნახშირბადის გამონაბოლქვი მკვეთრად შემცირდა.ენერგოეფექტურობა და დაბალი მოხმარება
ელექტრომობილები შიდა წვის ძრავიან მანქანებზე 3-ჯერ უფრო ენერგოეფექტურია. მაგალითად, ტესლა Model 3-ს სჭირდება მხოლოდ 15 კილოვატსაათი (kWh) ელექტროენერგია 100 კმ-ზე, მაშინ როცა ბენზინზე მომუშავე საშუალო მანქანა მოიხმარს დაახლოებით 7-8 ლიტრ საწვავს იგივე მანძილის გასავლელად. ბენზინის წვის დროს, ენერგიის 60%-ზე მეტი სითბოდ იკარგება, მაშინ როცა ელექტრომობილი თითქმის სრულად იყენებს მიღებულ ენერგიას.ელექტრომობილების ბატარეების გადამუშავება და მეორე სიცოცხლე
Tesla და Nissan-ის მსგავსი კომპანიები აქტიურად მუშაობენ EV-ბატარეების გადამუშავებასა და მეორე სიცოცხლისთვის გამოყენებაზე. მაგალითად, Nissan LEAF-ის ბატარეები ახლა იაპონიის რკინიგზის სადგურებს ელექტროენერგიით ამარაგებს. გადამუშავებული ბატარეები ამცირებენ ნარჩენების რაოდენობას და აუმჯობესებენ ეკოლოგიურ მდგრადობას.მოვლის ნაკლები ხარჯები და ნაკლები დაბინძურება
EV-ებს არ სჭირდებათ ზეთის შეცვლა, არ აქვთ გამონაბოლქვის სისტემა, რაც ნიშნავს ნაკლებ ტექნიკურ მომსახურებას და ნაკლებ დაბინძურებას. ტრადიციული მანქანების ძრავები წვის პროცესში მავნე აირებს გამოყოფენ, რომლებიც არამარტო ჰაერს აბინძურებს, არამედ ნიადაგში და წყალში ხვდება.
ელექტრომობილები უკვე ცვლიან ტრანსპორტის ეკოსისტემას და ხელს უწყობენ კლიმატურ ცვლილებებთან ბრძოლას. მათი მასშტაბური გამოყენება ნიშნავს უფრო სუფთა ჰაერს, ნაკლებ დაბინძურებას და მდგრად მომავალს. რაც უფრო იზრდება განახლებადი ენერგიის წყაროების წილი, მით უფრო სუფთა ხდება ელექტრომობილების მუშაობა.