ევროპაში ელექტრომობილების ზრდა გრძელდება - BEV-ების წილმა თითქმის 17%-ს მიაღწია

Dec 25, 2025

ევროპაში სრულად ელექტრომობილების (BEV) ბაზარი ზრდას აგრძელებს. ევროპის ავტომწარმოებელთა ასოციაციის - ACEA მონაცემებით, 2025 წლის იანვარ-ნოემბრის პერიოდში ევროკავშირში ელექტრომობილების ბაზრის წილმა 16.9% შეადგინა.

შედარებისთვის, 2024 წლის ნოემბერში BEV-ების წილი დაახლოებით 13.4% იყო, რაც მიუთითებს სტაბილურ და პროგნოზირებად ზრდაზე. ACEA-ს შეფასებით, ეს მაჩვენებელი შეესაბამება მიმდინარე პროგნოზებს, თუმცა სექტორს კვლავ აქვს პოტენციალი, რათა ენერგეტიკული ტრანზიცია დაგეგმილ ტემპში გაგრძელდეს.

გერმანია ლიდერობს ზრდაში

2025 წლის პირველ 11 თვეში ევროკავშირში რეგისტრირებული იყო 1 662 399 ახალი სრულად ელექტრო ავტომობილი. განსაკუთრებით აღსანიშნავია გერმანია, სადაც BEV-ების გაყიდვები 41.3%-ით გაიზარდა წლიურად.

ზრდა დაფიქსირდა ევროკავშირის ოთხ უმსხვილეს ბაზარზეც:

  • გერმანია

  • ბელგია (+10.2%)

  • ნიდერლანდები (+8.8%)

  • საფრანგეთი (+9.1%)

ამ ოთხ ქვეყანაზე მოდის ევროკავშირში გაყიდული ელექტრომობილების 62%.

ჰიბრიდები კვლავ პირველ ადგილზე

მიუხედავად BEV-ების ზრდისა, 2025 წელს ევროკავშირში ყველაზე პოპულარული ავტომობილები ჰიბრიდები აღმოჩნდა - მათი წილი ბაზარზე 34.6% იყო.

ბენზინისა და დიზელის ავტომობილებმა ერთად 36.1% შეადგინა, რაც მკვეთრი ვარდნაა 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით (45.8%).

პლაგინ-ჰიბრიდების (PHEV) წილმა 9.3% შეადგინა, რაც ზრდაა წინა წლის 7.1%-თან შედარებით. განსაკუთრებით სწრაფი ზრდა დაფიქსირდა:

  • ესპანეთში (+113%)

  • იტალიაში (+80.6%)

  • გერმანიაში (+62.7%)

წლიური დინამიკა

2025 წლის ნოემბერში, წინა წლის იმავე თვესთან შედარებით:

  • BEV გაყიდვები გაიზარდა 44.1%-ით

  • ჰიბრიდები - 4.2%-ით

  • PHEV-ები - 38.4%-ით

ამჟამად ევროპა მსოფლიოში ელექტრომობილების ბაზრის ყველაზე სწრაფად მზარდ რეგიონად ითვლება, ჩინეთზე წინაც კი, მიუხედავად იმისა, რომ ჩინეთში EV-ების ბაზრის წილი უკვე დაახლოებით 50%-ს აღწევს.

პოლიტიკა და რისკები

მიუხედავად პოზიტიური ტენდენციებისა, სიტუაცია ნაწილობრივ გაურკვეველია. ევროკომისიამ წარადგინა ინიციატივა, რომელიც 2035 წლის შიდა წვის ძრავების აკრძალვის ნაცვლად 90%-იან ემისიების შემცირებას ითვალისწინებს. ეს ნაბიჯი EV სექტორისა და ინფრასტრუქტურის წარმომადგენლების მხრიდან კრიტიკას იწვევს, რადგან შესაძლოა დააზიანოს ბაზრის განვითარება და შეაფერხოს კლიმატური მიზნების შესრულება.

მიუხედავად ამისა, მიმდინარე მონაცემები აჩვენებს, რომ ელექტრომობილები ევროპაში უკვე აღარ არის ნიშური პროდუქტი - ისინი სულ უფრო მყარად იკავებენ ადგილს მასობრივ ავტობაზარზე.


© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @