
2018 წლიდან დღემდე ელექტრომობილების ღირებულება 25%-ით შემცირდა
Feb 13, 2025
ელექტრომობილების (EV) ბაზარი სწრაფად იცვლება, და ახალი მონაცემები აჩვენებს, რომ ბოლო წლებში მათი ღირებულება საგრძნობლად შემცირდა, რაც ბენზინისა და დიზელის მანქანებთან ფასობრივ სხვაობას ამცირებს.
Jato Dynamics-ის კვლევის მიხედვით, 2018 წლიდან დღემდე EV-ების საშუალო ღირებულება 25%-ით შემცირდა, რაც მნიშვნელოვნად ამცირებს მათსა და ტრადიციულ შიდა წვის ძრავიან მანქანებს შორის ფასობრივ სხვაობას. მაგალითად, აშშ-ში ეს სხვაობა 2021 წელს 50%-ს შეადგენდა, მაგრამ 2023 წლისთვის უკვე 15%-მდე დავიდა, რაც ელექტრომობილებს ბევრად უფრო ხელმისაწვდომს ხდის.
როგორც Jato Dynamics-ის გლობალურმა ანალიტიკოსმა, ფელიპე მუნიოზმა აღნიშნა, ეს ცვლილება მხოლოდ EV-ების გაიაფებით არ არის განპირობებული. მისი თქმით: „ელექტრომობილები უფრო ხარისხიანი და ხელმისაწვდომი ხდება, მაგრამ ამასთან, შიდა წვის ძრავიანი მანქანების ფასებიც იზრდება რეგულაციების, გამკაცრებული სტანდარტებისა და ახალი ტექნოლოგიების დამატების გამო.“
ამ პერიოდში, EV-ების ღირებულება საშუალოდ 11%-ით შემცირდა, მაშინ როცა ბენზინისა და დიზელის მანქანების ღირებულება 14%-ით გაიზარდა.
რეგიონული განსხვავებები EV-ების ფასებში
გლობალურ ბაზარზე ელექტრომობილების ღირებულება რეგიონების მიხედვით განსხვავდება. მაგალითად, ევროპაში EV-ებსა და შიდა წვის ძრავიან მანქანებს შორის სხვაობა 2024 წელსაც საკმაოდ მაღალი იყო – 22%, მაშინ როცა 2021 წელს 27%-ს შეადგენდა, ხოლო 2022 წელს 29%-მდე გაიზარდა.
თუმცა ყველაზე დიდი განსხვავება ჩინეთსა და დასავლურ ბაზრებს შორისაა. 2023 წლის პირველ ნახევარში EV-ები ევროპასა და აშშ-ში ჩინეთთან შედარებით 115-118%-ით ძვირი იყო. ჩინეთში ელექტრომობილების გაძლიერებული ხელმისაწვდომობა მათმა 40%-იანმა გაყიდვების ზრდამ 2024 წელსაც დაადასტურა.
ამ განსხვავებას ყველაზე ნათლად ცალკეული მოდელების ფასები წარმოაჩენს. მაგალითად, Volkswagen ID.4 Pro ჩინეთში თითქმის 30%-ით იაფი იყო, ვიდრე აშშ-ში, და ეს გათვალისწინებული არ იყო $7,500-იანი საგადასახადო შეღავათისთვის.
EV-ების ხელმისაწვდომობა და გლობალური კონკურენცია
ბატარეების ღირებულების შემცირებასთან და ახალი, ხელმისაწვდომი მოდელების გამოჩენასთან ერთად, ელექტრომობილები სულ უფრო უახლოვდება შიდა წვის ძრავიანი მანქანების ღირებულებას. თუმცა, ჩინელი მწარმოებლების ფასობრივი უპირატესობა სერიოზულ გამოწვევას უქმნის დასავლურ ბრენდებს და, შესაძლოა, მომდევნო წლებში მსოფლიო ავტოინდუსტრიის ბალანსი შეცვალოს.