
დასასრულის დასაწყისი დიზელისთვის? ელექტრომობილები უფრო დიდხანს ძლებენ!
Oct 3, 2025
ახალი კვლევის მიხედვით, დიდ ბრიტანეთში ელექტრომობილების საიმედოობა მნიშვნელოვნად გაუმჯობესდა და მათი სიცოცხლის ხანგრძლივობა თითქმის ტოლია ბენზინისა და დიზელის ავტომობილებისას.
მთავარი დასკვნები
კვლევის მიხედვით, ელექტრომობილი საშუალოდ 18.4 წელს ძლებს
ბენზინის მანქანა - 18.7 წელს
დიზელი - 16.8 წელს
კვლევა გამოქვეყნდა სამეცნიერო ჟურნალ Nature Energy-ში და ეფუძნება 300 მილიონ მონაცემს ბრიტანეთის სავალდებულო ტექნიკური ინსპექტირებიდან (MOT).
რატომ არის ელექტრომობილები უფრო საიმედო?
ინჟინრები დიდი ხანია ვარაუდობდნენ, რომ ელექტრომობილები უფრო გამძლე იქნებოდა, რადგან მათში ნაკლები მოძრავი ნაწილია, ვიდრე შიდა წვის ძრავიან მანქანებში.
კვლევამ დაადასტურა, რომ ბოლო წლებში EV-ების გაუმჯობესებამ მათი ხანგრძლივობა გაზარდა.
Tesla-ს მოდელებმა აჩვენეს ყველაზე მაღალი სიცოცხლის ხანგრძლივობა.
ბენზინისა და დიზელის ტექნოლოგიები უკვე თითქმის ბოლომდე დახვეწილია, მაშინ როცა EV-ებში ინოვაციები სწრაფად ვითარდება.
გარემოზე ზეგავლენა
გრძელი სიცოცხლის ციკლი EV-ებს დამატებით უპირატესობას ანიჭებს:
ელექტროენერგიის უფრო მწვანე წყაროებზე გადასვლის პარალელურად, მათი CO₂ ემისიები პრაქტიკულად ნულამდე ჩამოვა.
მიუხედავად იმისა, რომ EV-ს წარმოებისას უფრო მეტი ნახშირბადი გამოიყოფა, მათი ხანგრძლივი სიცოცხლე საშუალებას აძლევს ამ „საწყის ნაკვალევს“ სწრაფად აანაზღაურონ.
პროფესორი რობერტ ელიოტი (ბირმინგემის უნივერსიტეტი) ამბობს: „გრძელვადიან პერსპექტივაში EV-ები უფრო მდგრადი არჩევანია - ისინი არა მხოლოდ ნაკლებად ტყდება, არამედ გარემოსთვისაც დიდ სარგებელს იძლევა.“
რეალური გამოყენება
ელექტრომობილები დიდ ბრიტანეთში საშუალოდ 124,000 მილი (200,000 კმ) გადიან სიცოცხლის განმავლობაში, რაც ბენზინზე მეტია, თუმცა დიზელზე ნაკლები.
დიზელის მანქანები ტრადიციულად გრძელმანძილიანი მგზავრებისთვის იყო პოპულარული, რადგან საწვავის ხარჯი იაფი გამოდიოდა.
კვლევამ დაადასტურა, რომ ელექტრომობილები პრაქტიკულად ბენზინის მანქანების ტოლფასია სიცოცხლის ხანგრძლივობით, და თანაც ტექნოლოგიის სწრაფი პროგრესის გამო მათი საიმედოობა მომავალში კიდევ უფრო გაუმჯობესდება.
ეს ნიშნავს, რომ EV-ების პოპულარობა დიდ ბრიტანეთსა და მთლიანად მსოფლიოში კიდევ უფრო გაიზრდება, განსაკუთრებით 2035 წლის შემდეგ, როცა შიდა წვის ძრავიანების გაყიდვა აიკრძალება.