
Rivian 2026 წლის R2 SUV-ზე ახალ დეტალებს ამჟღავნებს
Nov 7, 2025
Rivian-მა საჯაროდ გაამჟღავნა ახალი ტექნოლოგიური სიახლეები თავის მომავალ მოდელზე R2, საშუალო ზომის სრულად ელექტრო SUV, რომლის წარმოებაც 2026 წლის პირველ ნახევარში დაიწყება.
Rivian-ის განცხადებით, R2 აღიჭურვება Energy Management Control Module-ით - ეს არის ერთიანი სისტემა, რომელიც აერთიანებს ისეთ კომპონენტებს, როგორებიცაა ინვერტორი და დამტენი.
მოდული განთავსებულია ბატარეის უკანა მხარეს და მოიცავს ორმხრივ V2H (vehicle-to-home) დამტენს - ეს ნიშნავს, რომ ავტომობილი შეძლებს ენერგიის მიწოდებას არა მხოლოდ ბატარეიდან საკუთარ სისტემებზე, არამედ სახლშიც (მაგალითად, ელექტროენერგიის გათიშვისას ან ენერგიის დაგროვების მიზნით).
Rivian აცხადებს, რომ ამ ფუნქციის გამოსაყენებლად საჭიროა დამატებითი მოწყობილობა, თუმცა ეს იქნება ერთ-ერთი ყველაზე ხელმისაწვდომი გადაწყვეტილება ენერგიის შენახვისა და გადაცემისთვის - განსაკუთრებით ამ ფასობრივ კატეგორიაში.
R2-ში გამოყენებული იქნება სრულიად ახალი ბატარეის არქიტექტურა - 4695 ფორმატის მრგვალი უჯრედები, რომლებიც Rivian-ის თქმით, ექვსჯერ მეტ ენერგიას ინახავს, ვიდრე ამჟამად გამოყენებული 2170 უჯრედები R1 მოდელში.
მიუხედავად იმისა, რომ ზუსტი მოცულობა (კილოვატსაათებში) ჯერჯერობით უცნობია, ცნობილია, რომ ახალი ბატარეა უზრუნველყოფს დაახლოებით 530 კილომეტრის სავალ მანძილს.
Rivian-ის პარტნიორი LG Energy Solution ამ უჯრედების წარმოებას დაიწყებს აშშ-ში 2027 წლიდან, რაც კომპანიას დაეხმარება საბაჟო გადასახადებისა და მიწოდების ხარჯების შემცირებაში.
Rivian-ის ქარხანა ილინოისის შტატში (Normal, Illinois) უკვე მზადაა ახალი SUV-ის დასაწყებად:
დასრულდა R2-ის Body Shop და General Assembly შენობების მშენებლობა - საერთო ფართობი 1.1 მილიონი კვ.ფუტია;
დამატებით აშენდა 1.2 მილიონ კვ.ფუტიანი Supplier Park და ლოჯისტიკური ცენტრი R2-ის წარმოების მხარდასაჭერად.
კომპანიის ინფორმაციით, R2-ის პირველადი საცდელი აწყობა დაიწყება 2025 წლის ბოლოს, ხოლო სერიული წარმოება - 2026 წლის პირველ ნახევარში. ქარხნის წლიური შესაძლებლობა იქნება დაახლოებით 155,000 ერთეული.