
Feb 26, 2025
Mercedes-Benz გადამწყვეტი ნაბიჯით უახლოვდება ელექტრომობილების "წმინდა გრაალს" – კომპანია ტესტავს მსოფლიოში პირველ სერიულ ელექტრომობილს მყარი (Solid-State) ელემენტით, რომელიც 1,000 კმ-ზე მეტ სვლის მარაგს გვპირდება.
Mercedes-ის მყარი ელემენტის ტექნოლოგია რეალობად იქცევა
Mercedes-Benz-მა ახალი ტექნოლოგია ლაბორატორიიდან რეალურ სამყაროში გადმოიტანა. კომპანიამ ოფიციალურად განაცხადა, რომ ამერიკულ Factorial Energy-თან პარტნიორობით პირველი ელექტრომობილი მყარი ელემენტით გზებზე გამოჩნდა.
განახლებული EQS-ის ტესტები თებერვლის დასაწყისში დაიწყო, რაც მნიშვნელოვანი წინგადადგმული ნაბიჯია მყარი ელემენტების სერიულ წარმოებაში ჩასაშვებად.
"პირველად, მყარი ლითიუმის ელემენტით აღჭურვილი ავტომობილის ინტეგრაცია სერიულ წარმოებაში ნამდვილი ისტორიული მიღწევაა ელექტრომობილობისთვის”, - აღნიშნავს Factorial Energy-ის აღმასრულებელი დირექტორი.
Mercedes-ის ინოვაციური ბატარეა და მისი შესაძლებლობები
ახალი ელემენტი Mercedes AMG High-Performance Powertrains-ის ინჟინრებმა შეიმუშავეს და ის გვპირდება:
✔ 80%-ით გაზრდილ სვლის მარაგს ლითიუმ-იონის ბატარეებთან შედარებით
✔ 25%-ით ეფექტურობის ზრდას – რაც საშუალებას მისცემს EQS-ს 1,000+ კმ სვლის მარაგი ჰქონდეს WLTP ციკლით
✔ 40%-ით შემცირებულ წონას სტანდარტულ ელემენტებთან შედარებით
Mercedes-ის მტკიცებით, ახალი Solstice ბატარეა 450 Wh/kg ენერგიის სიმკვრივეს აღწევს, რაც ამჟამად ბაზარზე არსებული ყველაზე მაღალი მაჩვენებელია.
რატომ არის მყარი ელემენტები "თამაშის შემცვლელი"?
მყარი ელემენტები ითვლება მომავლის ენერგიის წყაროდ, რადგან ისინი უზრუნველყოფენ:
✅ უფრო მაღალ ენერგიის სიმკვრივეს – მეტი დიაპაზონი მცირე მოცულობაში
✅ მნიშვნელოვნად შემცირებულ დატენვის დროს
✅ მეტ უსაფრთხოებას
ვინ იქნება პირველი?
Mercedes-Benz არ არის ერთადერთი მოთამაშე ამ ტექნოლოგიაში. Hyundai, Honda, Toyota, Stellantis და ჩინური გიგანტები BYD და CATL ასევე ცდილობენ მყარი ელემენტების წარმოების დაწყებას ათწლეულის ბოლოსთვის.
Mercedes-Benz კი გეგმავს, რომ სერიული მყარი ელემენტიანი ელექტრომობილები 2030 წლიდან ხელმისაწვდომი გახდეს.