
Dec 13, 2024
General Motors-მა (GM) განაცხადა, რომ ჩინეთის ავტობაზარზე მნიშვნელოვან პრობლემებს წააწყდა და $5 მილიარდზე მეტი ოდენობის დანაკარგი განიცადა. ჩამოწერილი დანაკარგები და რესტრუქტურიზაციის ხარჯების GM-ის და SAIC Motor Corp. Ltd. (SGM) ერთობლივ საწარმოს უკავშირდება. დანაკარგები წარმოიშვა ჩინეთის ბაზარზე ფასების ომისა და მზარდი კონკურენციის ფონზე.
GM-მა განაცხადა, რომ დანაკარგები განპირობებულია რესტრუქტურიზაციის ძალისხმევით და ბიზნესის ახალი პროგნოზით, რაც მიზნად ისახავს რთულ ბაზრის პირობებთან გამკლავებას. კომპანია გეგმავს $2.6-დან $2.9 მილიარდამდე ჩამოწერილი დანაკარგების აღრიცხვას მეოთხე კვარტალში SGM-ის ერთობლივი საწარმოსთვის. გარდა ამისა, GM გეგმავს $2.7 მილიარდის ოდენობის დანაკარგების აღრიცხვას რესტრუქტურიზაციის ხარჯების დასაფარად.
Jefferies-ის ანალიტიკოსებმა აღნიშნეს, რომ დანაკარგები მოსალოდნელი იყო, მაგრამ საბოლოო თანხა შესაძლოა მოსალოდნელზე უფრო მაღალი აღმოჩნდეს.
SAIC Motor-თან 50-50%-იანი ერთობლივი საწარმოს გარდა, GM-ს ასევე აქვს წილი SAIC-GMAC Automotive Finance Co. Ltd.-ში და ჩინეთში სხვა ერთობლივი საწარმოების მეშვეობით ოპერირებს.
ჩინეთის ელექტრომობილების მწარმოებელმა BYD-მა ცოტა ხნის წინ მოითხოვა მომწოდებლებისგან ფასების 10%-იანი შემცირება. ამის შესახებ ინფორმაციას Bloomberg-ი ავრცელებს. ამასთან, Tesla თავისი Model Y ელექტრომობილის ფასებს ამცირებს რეგიონში, რაც კიდევ უფრო ამწვავებს ფასების ომს.
GM-ის პრობლემები ჩინეთში ემთხვევა კომპანიის გლობალურ ბაზრებზე ზეწოლას. პრეზიდენტად არჩეული დონალდ ტრამპის მიერ მექსიკიდან და კანადიდან იმპორტზე 25%-იანი ტარიფის დაწესების წინადადებებმა დამატებითი ზეწოლა მოახდინა GM-ის აქციებზე, თუმცა კომპანიამ მაინც მოახერხა წლის განმავლობაში 49%-იანი ზრდა.
ბოლო მოვლენები ხაზს უსვამს იმ სირთულეებს, რომელთა წინაშეც დგანან ავტომწარმოებლები, რომლებიც სწრაფად განვითარებად ინდუსტრიაში ოპერირებენ, როგორც ჩინეთში, ისე მთელ მსოფლიოში.