
EV გაყიდვები აშშ-ში რეკორდს ამყარებს, რადგან ტრამპი $7,500-იან საგადასახადო კრედიტს აუქმებს
Aug 15, 2025
აშშ-ში ელექტრომობილების მყიდველები ჩქარობენ, რომ მოასწრონ $7,500-მდე საგადასახადო კრედიტის გამოყენება, რომელიც 30 სექტემბრის შემდეგ გაუქმდება.
კანონპროექტი, რომელიც რესპუბლიკელების მხარდაჭერით იქნა მიღებული კონგრესში და რომელსაც ხელი პრეზიდენტმა დონალდ ტრამპმა მოაწერა ივლისში, აუქმებს ახალ, მეორად და იჯარით აღებულ EV-ებზე მოქმედ ფედერალურ საგადასახადო შეღავათებს.
ბაიდენის პრეზიდენტობის დროს მიღებული Inflation Reduction Act თავდაპირველად ითვალისწინებდა ამ კრედიტების მოქმედებას 2032 წლამდე.
სტეფანი ვალდეზ სტრითი, Cox Automotive-ის უფროსი ანალიტიკოსი, ამბობს: „მესამე კვარტალი შეიძლება იყოს რეკორდული EV გაყიდვებისთვის, რადგან ეს შეღავათი იშლება. ხალხი ჩქარობს ყიდვას.“
რეკორდული გაყიდვები — ახალი და მეორადი EV-ები
ივლისში გაიყიდა დაახლოებით 130,100 ახალი EV, რაც არის გაყიდვების მეორე ყველაზე მაღალი თვე აშშ-ში (პირველი ადგილი - 2023 წლის დეკემბერი, ~136,000).
ეს რიცხვი 26,4%-ით მეტია ივნისთან შედარებით და დაახლოებით 20%-ით მეტია წინა წლის ივლისთან შედარებით.
EV-ების წილი ივლისში მთლიანი მსუბუქი ავტომობილების გაყიდვებში 9,1%-ს შეადგენდა - ეს არის ახალი რეკორდი.
მეორადი EV-ების გაყიდვებიც გაიზარდა - 36,700 ერთეული გაიყიდა ივლისში, რაც არის ისტორიული მაქსიმუმი.
პოპულარული მოდელები, რომლებმაც რეკორდი მოხსნეს:
Chevy Equinox EV - 8,500 ერთეული (Tesla-ს გარეთ ყველაზე მაღალი მაჩვენებელი ერთ თვეში)
Honda Prologue
Hyundai IONIQ 5
Tesla-ს გაყიდვები, ამავდროულად, შემცირებულია ბოლო ორ კვარტალში (Q2-ში -12%, Q1-ში -9%).
რატომ არის $7,500 კრედიტი მნიშვნელოვანი
საგადასახადო კრედიტი:
ახალი EV - $7,500
მეორადი EV - $4,000
ეს შეღავათები მიზნად ისახავს EV-ების შეძენის ფინანსურად უფრო მიმზიდველად გახდას.
ფასთა სხვაობის შემცირება ქმნის ფასთა პარიტეტის შესაძლებლობას, თუმცა კრედიტის გაუქმება ამ ბალანსს „სერიოზულად დააზარალებს“.
რა იქნება შემდეგ?
ანალიტიკოსების შეფასებით:
Q4 2025-ში EV გაყიდვები შეიძლება მკვეთრად დაეცეს კრედიტის გაუქმების შემდეგ.
მეორადი EV ბაზარი, სავარაუდოდ, გაძლიერდება, რადგან მისი მყიდველების უმეტესობა ამჟამად მაინც არ იღებს $4,000 კრედიტს.
Cox-ის მონაცემებით, მეორადი EV-ების მხოლოდ ერთი მესამედი იღებდა ამ შეღავათს, ასე რომ, ახალი მანქანების ინცენტივების შემცირება კიდევ უფრო გაზრდის მოთხოვნას მეორად მოდელებზე.