
Chevy Blazer ელექტრომობილად გადაიქცევა – GM ბენზინის მოდელის წარმოებას წყვეტს?
Feb 12, 2025
General Motors (GM) გეგმავს ბენზინზე მომუშავე Chevy Blazer-ის წარმოების შეწყვეტას, რათა მოდელი მხოლოდ ელექტრო ვერსიით დარჩეს. GM Authority-ის ცნობით, შიდა წვის ძრავიანი Blazer-ის წარმოება 2025 წლის შემდეგ შეწყდება, ხოლო მექსიკაში მდებარე GM-ის ქარხანა მთლიანად ელექტრომობილების წარმოებაზე გადაერთვება.
Chevy Blazer EV-ის წარმოება უკვე მიმდინარეობს იმავე ქარხანაში, სადაც ბენზინზე მომუშავე მოდელი იწარმოება, მაგრამ GM სულ უფრო მეტად აქცევს ყურადღებას ელექტრიფიკაციას, რის გამოც Blazer შესაძლოა მხოლოდ ელექტრომობილად იქცეს.
ამ საკითხზე კომენტარი Chevy-ს წარმომადგენელმა ჩად ლაიონსმა არ გააკეთა, თუმცა აღნიშნა: „ამ დროისთვის ჩვენ არ გვაქვს საკომუნიკაციო ცვლილებები და სპეკულაციებზე კომენტარს არ გავაკეთებთ.“ მიუხედავად ამისა, გავრცელებული ცნობები მიუთითებს, რომ GM ბენზინის ძრავიან მოდელებს თანდათანობით ანაცვლებს ელექტრომობილებით.
რა მნიშვნელობა აქვს ამ ცვლილებას Chevy-ს SUV-ებისთვის?
ამჟამად, Chevy Blazer და Equinox ხელმისაწვდომია როგორც ბენზინის, ისე ელექტრო ვერსიებით. EV მოდელები GM-ის სპეციალურად ელექტრომობილებისთვის შექმნილ პლატფორმაზეა აგებული, ხოლო ბენზინის ვერსიები სრულიად განსხვავებულ არქიტექტურაზე.
Chevy Blazer EV და Equinox EV მექსიკის ქარხანაში იწარმოება, სადაც ასევე იკრიბება Cadillac Optiq და Honda Prologue EV, რომელიც ფაქტობრივად, Chevrolet Blazer EV-ის განსხვავებული ვერსიაა.
თუ GM მართლაც შეწყვეტს ბენზინის Blazer-ის წარმოებას, ეს ნიშნავს, რომ Chevy-ს 2-მწკრივიანი შიდა წვის ძრავიანი SUV-ები ჩრდილოეთ ამერიკაში აღარ იარსებებს. თუმცა, Blazer-ის დასახელება ჩინეთში 3-მწკრივიან მოდელზე დარჩება, რაც კიდევ ერთხელ აჩვენებს, რომ GM აქტიურად აფართოებს თავის ელექტრო მანქანების ხაზს.
ბენზინის ვერსიის შეჩერება ასევე ემთხვევა Blazer-ის გაყიდვების ვარდნას. 2024 წელს აშშ-ში გაიყიდა 52,576 ერთეული, რაც ნაკლებია 2020 წელს 94,599 გაყიდულ მანქანასთან შედარებით, როცა მოდელი პირველად განახლდა. GM-მა ასევე Cadillac XT5 და XT6-ის წარმოებაც შეწყვიტა, რაც კიდევ ერთი ნაბიჯია ელექტრომობილებზე გადასვლის სტრატეგიაში.