ტრამპის ბრძოლა ელექტრომობილებთან – რას უნდა ველოდეთ?

Feb 17, 2025

აშშ-ის ყოფილი პრეზიდენტი დონალდ ტრამპი საარჩევნო კამპანიის დროს აქტიურად ეწინააღმდეგებოდა ელექტრომობილების (EV) განვითარებას, და როგორც კი ხელისუფლებაში დაბრუნდა, მყისიერად მოაწერა ხელი აღმასრულებელ განკარგულებას, რომელიც ბაიდენის ადმინისტრაციის EV პოლიტიკის გაუქმებას ისახავდა მიზნად.

თუმცა, მისი გეგმები გაცილებით რთული და ნელი აღმოჩნდა, ვიდრე სავარაუდოდ წარმოედგინა, რადგან EV ინდუსტრია უკვე იმდენად განვითარდა, რომ მისი შეჩერება ერთ ხელმოწერას აღარ შეუძლია.

აშშ-ის EV ბაზარი უკვე მყარია

მიუხედავად იმისა, რომ ტრამპი ცდილობს შეანელოს ელექტრომობილების გავლენა და კვლავ წინა პლანზე წამოსწიოს ბენზინის ძრავიანი მანქანები, ფაქტია, რომ აშშ-ის EV ბაზარი სტაბილურად იზრდება:

  • 2024 წელს გაყიდული ახალი მანქანებიდან ყოველ მეთორმეტე იყო ელექტრო.

  • Tesla კვლავ აშშ-ის ყველაზე გაყიდვადი EV ბრენდია, რომელიც მთელ მსოფლიოში ელექტრომობილების რევოლუციის მთავარი მამოძრავებელია.

  • General Motors-მა 2024 წელს პირველად 100,000-ზე მეტი ელექტრომობილი გაყიდა, ხოლო Ford-ს Tesla-ს შემდეგ მესამე ადგილი უკავია EV ბაზარზე.

  • ქვეყანაში მიმდინარეობს ახალი და განახლებული ავტომწარმოებელი ქარხნების მშენებლობა, ასევე „ბატარეის ბუმი“, რომელიც ელექტრომობილების აკუმულატორების ადგილობრივ წარმოებას ზრდის.

ეს ნიშნავს, რომ ტრამპს ბევრად მეტი სირთულე ექნება EV ინდუსტრიის უკან დასახევად, ვიდრე ეს მისი კამპანიის დაპირებებში ჟღერდა.

EV ბაზარზე რეგულაციები და კონგრესის წინააღმდეგობა

ტრამპის სურვილის მიუხედავად, კონგრესისა და სხვა სახელმწიფო სტრუქტურების მხარდაჭერის გარეშე მას არ შეუძლია ელექტრომობილების განვითარების შეჩერება:

  • EV საგადასახადო შეღავათების გაუქმება კონგრესის გადაწყვეტილებას მოითხოვს, რაც ასე სწრაფად ვერ მოხდება.

  • გარემოს დაცვის სააგენტოს (EPA) მიერ დაწესებული გამონაბოლქვის რეგულაციები ნელა იცვლება და პროცესს შეიძლება წლები დასჭირდეს.

  • კალიფორნია და კიდევ რვა შტატი უკვე გეგმავენ 2035 წლიდან ახალი ბენზინის ძრავიანი მანქანების აკრძალვას, რაც ტრამპს გაურთულებს EV-ების შეზღუდვის გეგმებს.

ასევე, ავტომწარმოებლები უკვე ჩადებულ ინვესტიციებზე უარის თქმას არ აპირებენ. მაგალითად, აშშ-ის კომპანიებმა $33 მილიარდი დოლარი ჩადეს ელექტრომობილების ქარხნებში, ხოლო $90 მილიარდი – ბატარეების წარმოებაში.

ავტოინდუსტრია ტრამპის პოლიტიკას ეწინააღმდეგება

ავტომწარმოებლებს უკვე ესმით, რომ EV-ების განვითარება მომგებიანი მომავალია.

  • Tesla-ს მოგების მარჟა 2024 წელს 16%-ს შეადგენდა, რაც თითქმის ორჯერ მეტია General Motors-ის მოგებაზე.

  • ტრადიციული ავტომწარმოებლები ხედავენ, რომ EV-ების წარმოება შეიძლება უფრო მომგებიანი გახდეს, ვიდრე შიდა წვის ძრავიანი მანქანების, რადგან მათ ნაკლები მოძრავი ნაწილი აქვთ და ნაკლები ტექნიკური მომსახურება სჭირდებათ.

  • EV-ების გაყიდვების გრძელვადიანი ზრდა ბევრად სტაბილური იქნება, ვიდრე ბენზინის მანქანების ბაზარი.

ასევე ევროპასა და ჩინეთში EV ბაზარი სწრაფად ვითარდება, რაც აშშ-ის ავტომწარმოებლებს აიძულებს, ფეხი აუწყონ ამ გლობალურ ცვლილებებს.

შეუძლია ტრამპს EV რევოლუციის შეჩერება?

მართალია, ტრამპი ცდილობს შეანელოს ბაიდენის EV პოლიტიკა, მაგრამ მისი გეგმები საკმაოდ სუსტ საფუძველზე დგას.

  • EV-ების პოპულარობა მუდმივად იზრდება, მომხმარებლები კი ნელ-ნელა ბენზინის მანქანების ალტერნატივებზე გადადიან.

  • ავტომწარმოებლები უკვე ჩადებული ინვესტიციების უკან დაბრუნებას არ აპირებენ და EV-ების წარმოებას გააგრძელებენ.

  • მსოფლიო ბაზარზე კონკურენცია მკვეთრად იზრდება, და აშშ-ის კომპანიები თუ გაჩერდებიან, შესაძლოა ბაზარი ჩინურ და ევროპულ ბრენდებს დაუთმონ.

ტრამპი შეიძლება რიტორიკულად ეწინააღმდეგებოდეს ელექტრომობილებს, მაგრამ მისი რეალური გავლენა ინდუსტრიაზე საკმაოდ შეზღუდული იქნება. მიუხედავად იმისა, რომ ზოგიერთი რეგულაცია შეიძლება გადაიხედოს ან გადავადდეს, ავტომწარმოებლები უკვე გადასულები არიან ელექტრიფიკაციის გზაზე და ეს პროცესი შეუქცევადია.

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @