ტრამპის გადაწყვეტილებამ ევროპისთვის ელექტრომობილების ეპოქა დააჩქარა

Dec 11, 2025

აშშ-ში საწვავის ეკონომიის სტანდარტების შესუსტებამ, რომელიც პრეზიდენტმა დონალდ ტრამპმა ოფიციალურად დაიწყო, შესაძლოა ყველაზე მძაფრი დარტყმა ევროპას მიაყენოს - არა ამერიკას.

ეს ცვლილება მხოლოდ შიდა საკითხი არ არის: გლობალური EV ბაზრის ძალის გადანაწილება ახლა მნიშვნელოვნად აჩქარდება.

აშშ ამცირებს EV-ზე ზეწოლას - ევროპა რჩება უშუალო სამიზნე

ტრამპის ადმინისტრაციამ გააუქმა ბაიდენის კანონი, რომელიც ავტომწარმოებლებს ავალდებულებდა საწვავის მოხმარების მკაცრ სტანდარტებს. ახალი წესებით მანქანის ფასი თითქოსდა $1,000-ით იაფდება, მაგრამ რეალური მიზანი სხვაა: 

აშშ-ის ავტომწარმოებლებს ეძლევათ პოლიტიკური ალიბი - შეანელონ EV-ებზე გადასვლა და შეინარჩუნონ მომგებიანი ბენზინის SUV–ები და პიკაპები.

როდესაც აშშ ნაკლებ ელექტრომობილს აწარმოებს:

  • ტექნოლოგიური ცოდნა ნელდება

  • მასშტაბი ვერ იზრდება

  • ბატარეების და წარმოების ხარჯები აღარ იკლებს

  • და საბოლოოდ, ამერიკული ინდუსტრია ჩამორჩება

EV და ბატარეების ინდუსტრია მუშაობს იმავე ლოგიკით, რასაც ჩიპების წარმოება: ვინც ყველაზე მასშტაბურად აწარმოებს, ის ცვლის თამაშის წესებს.

  • ბატარეების 85% უკვე აზიაში იწარმოება

  • ჩინეთი ლიდერია, მას მოსდევს სამხრეთ კორეა და იაპონია

ეს ნიშნავს, რომ:

📌 აზიური ბრენდები კიდევ უფრო გაძლიერდებიან
📌 აშშ-ს შენელება გულისხმობს, რომ ისინი უფრო დიდი მასშტაბით შემოვლენ ევროპაში

ევროპა ხდება აზიური EV-ების მთავარი სამიზნე ბაზარი

რადგან აშშ ჩინურ EV-ებს მაღალი ტარიფებით კეტავს, აზიური კომპანიები იძულებულნი არიან გაყიდვების გასაფართოებლად სხვა ბაზრები მოძებნონ.

ყველაზე დიდი და ღია ბაზარი კი არის ევროპა, სადაც:

  • 2030 წლისთვის ახალი მანქანების 55%-ზე მეტი იქნება ელექტრული

  • ბაზარი მაღალი კონკურენციისთვის იდეალურია

  • ადგილობრივი მწარმოებლები (VW, Stellantis, Renault) უკვე წნეხში არიან

ევროპის რეალური პრობლემა

ნამდვილ გამოწვევას ქმნის:

  • მაღალი ენერგო და შრომის ხარჯები

  • ნელი მასშტაბირება

  • ინდუსტრიის ფრაგმენტაცია

  • ბატარეებისა და პროგრამული უზრუნველყოფის ჩამორჩენა

ამ პირობებში აზიური მწარმოებლები ევროპაში უფრო დაბალ ფასში გადიან, მაშინ როცა ევროპულ ბრენდებს მარჟები ეცემათ - ტარიფების არსებობის შემთხვევაშიც.

რას ნიშნავს ტრამპის ნაბიჯი გრძელვადიან პერსპექტივაში

მანამდე ვარაუდობდნენ, რომ ევროპულ EV-ინდუსტრიას რამდენიმე წელი ექნებოდა, სანამ კორეული ბრენდები ყურადღებას აშშ-ის ბაზარზე გადაიტანდნენ. მაგრამ ახლა, როცა ამერიკა თვითონ ანელებს ელექტრიფიკაციას, ევროპას ეს დრო აღარ აქვს. ტრამპის გადაწყვეტილებამ ეს მომავალი უბრალოდ დაჩქარა.

  • აზიური კომპანიები მეტი ძალით შემოვლენ ევროპაში

  • მასშტაბი კიდევ უფრო მოიმატებს

  • ბატარეები კიდევ უფრო გაიაფდება

  • ევროპული მწარმოებლები კი რთულ კონკურენციაზე რჩებიან

ეს არისEV–ინდუსტრიის ყველაზე მკვეთრი გადანაწილება, რაც ევროპას ბოლო ათწლეულში უნახავს.

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @