ჩინეთში EV ბაზარზე ახალი ძალთა ბალანსია - XPeng, Nio და Xiaomi რეკორდულ ზრდას აფიქსირებენ, Tesla-ს წილი კი იკლებს

Nov 4, 2025

ჩინეთის ელექტრომობილების ბაზარი ოქტომბერში მკვეთრად გააქტიურდა: ადგილობრივმა ბრენდებმა ისტორიული გაყიდვების ნიშნულები დაამყარეს, მაშინ როცა Tesla-ს წილი თანდათან მცირდება. ძლიერი კონკურენციის ფონზე, EV-ბაზარზე მთავარი დინამიკა ახლა ჩინურ კომპანიებზე გადადის.

XPeng-მა ოქტომბერში 42,013 ავტომობილი გააყიდა, რაც წინა წელთან შედარებით 76%-ით მეტია. ეს უკვე მეოთხე თვეა, როცა კომპანიამ ახალი გაყიდვების რეკორდი დაამყარა.

მთავარ როლს თამაშობს ახალი ბიუჯეტური ხაზი Mona, რომლის პირველი მოდელი, მცირე ზომის სედანი M03, მომხმარებლებში სწრაფად გახდა პოპულარული.

XPeng-ის გაყიდვები საზღვარგარეთ ჯერ მცირეა, თუმცა დინამიკა მზარდია. კომპანია გეგმავს ახალ ტიპის EREV (გაფართოებული დიაპაზონის ელექტრომობილების) გამოშვებას, რაც ტრადიციულ ბენზინის ბაზარზე შესვლას გაუადვილებს.

პრემიუმ-ბრენდმა Nio-მ ოქტომბერში 40,397 ავტომობილი გაყიდა - ეს კომპანიისთვის ახალი რეკორდია. წინა თვესთან შედარებით ზრდა 16%-ია, ხოლო გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით - 92%.

Nio-ს ზრდა ერთდროულად ფიქსირდება სამ ხაზში:

  • Nio - პრემიუმ სერია

  • Onvo - საშუალო სეგმენტი

  • Firefly - ხელმისაწვდომი სერია

Leapmotor-მა ოქტომბერში 70,289 ავტომობილი გაყიდა - რაც 84%-ით მეტია წინა წელთან შედარებით და მეექვსე ზედიზედ რეკორდს წარმოადგენს. კომპანია უკვე აღიქმება ერთ-ერთ მთავარ მოთამაშედ ჩინეთის EV-ბაზარზე და პროგნოზებით, ადგილობრივად მალე Tesla-საც კი გადაასწრებს.

Leapmotor აწარმოებს როგორც სრულად ელექტრულ (BEV), ასევე EREV მოდელებს. კომპანია თანამშრომლობს Stellantis-თან, რაც მის მასშტაბურ გაფართოებას კიდევ უფრო აჩქარებს.

ტექნოლოგიურმა გიგანტმა Xiaomi-მ ოქტომბერში 40,000-ზე მეტი ელექტრომობილი გაყიდა. კომპანიის პირველი მოდელი SU7 ჩინეთში Tesla Model 3-ზე უკეთ იყიდება, ხოლო ახალი YU7 პირდაპირ Model Y-ს კონკურენტია. ორივე მოდელის წარმოება ამჟამად შეზღუდულია მაღალი მოთხოვნის გამო, თუმცა Xiaomi აქტიურად ზრდის წარმოების ტემპს და გეგმავს დიდ SUV მოდელის გამოშვებას 2026-ში.

ჩინეთის უმსხვილესმა EV-მწარმოებელმა BYD-მა ოქტომბერში 441,706 ელექტრომობილი გაყიდა. ეს 11%-ით მეტია სექტემბერთან შედარებით, თუმცა 12%-ით ნაკლები გასული წლის მონაცემზე.

გაყიდვების სტრუქტურა:

  • BEV (სრულად ელექტრული) - 222,559 (+17% წლიურად)

  • PHEV (დამტენი ჰიბრიდი) - 214,297 (−31% წლიურად)

BYD-ის პრემიუმ სერია Fang Cheng Bao განსაკუთრებით სწრაფად იზრდება - ახალმა მოდელმა Tai 7 გაყიდვები 415%-ით გაზარდა. საერთაშორისო ბაზრებზე ექსპორტიც იზრდება (+169% წლიურად).

მიუხედავად წლიური მოგების ვარდნისა, BYD კვლავ მსოფლიოს უდიდესი EV-მწარმოებელია, რომელიც საკუთარ ბატარეებს თავად აწარმოებს და სხვა ბრენდებსაც ამარაგებს.

Li Auto-მ ოქტომბერში 31,767 ავტომობილი გაყიდა - რაც წინა წელთან შედარებით 38%-ით ნაკლებია. მთავარი გაყიდვები მოდის SUV და EREV მოდელებზე, თუმცა კომპანიის ახალი სრულად ელექტრული SUV Li i6 უკვე 70,000 შეკვეთას ითვლის გამოშვების პირველივე თვიდან.

Tesla ჩინურ ბაზარზე თვიურ სტატისტიკას არ აქვეყნებს, თუმცა ანალიტიკოსების შეფასებით, 2025 წელს კომპანიამ საგრძნობლად დაკარგა წილი ადგილობრივი კონკურენტების ფონზე. სექტემბერში ზრდა დაფიქსირდა Model Y Long-ის წყალობით, თუმცა საერთო შედეგები მაინც სუსტია.

ჩინეთში ელექტრომობილების ბაზარი დღეს ყველაზე კონკურენტულია მსოფლიოში. საშუალო და ბიუჯეტური სეგმენტის გაძლიერებამ (XPeng, Xiaomi, Leapmotor) ტრადიციული ლიდერების პოზიციები შეარყია. მომავალი კვარტლები კიდევ უფრო განსაზღვრავს, შეძლებს თუ არა Tesla ლიდერობის დაბრუნებას - ან დარჩება ბაზარი ჩინური ბრენდების ხელში.

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @