
Dec 24, 2024
საქართველოში ელექტრომობილების (EV) ბაზარი ბოლო 5 წლის განმავლობაში სტაბილურად იზრდება, რაც გამოწვეულია საერთაშორისო ტენდენციებით, მომხმარებელთა ცნობიერების ამაღლებითა და მთავრობის მხარდამჭერი პოლიტიკით. EV-ების რეგისტრაცია და იმპორტი ყოველწლიურად მატულობს, რასაც ხელს უწყობს გარემოსდაცვითი ინიციატივები.
2019-2024 წლების ძირითადი ტენდენციები
2019 წელი:
EV რეგისტრაციები საქართველოში 900 ერთეულს შეადგენდა. იმპორტირებული მეორადი EV-ების წილი უმეტესად Nissan Leaf-ზე მოდიოდა. ავტომობილი ბაზარზე დაბალი ფასისა და ხელმისაწვდომობის გამო ლიდერობდა.2020 წელი:
COVID-19 პანდემიამ ავტომობილების ბაზარზე დროებითი შემცირება გამოიწვია, თუმცა EV-ების რეგისტრაციებმა 1,200 ერთეულამდე მაინც მოიმატა.2021 წელი:
EV-ების რეგისტრაციები 1,800 ერთეულამდე გაიზარდა.2022 წელი:
EV რეგისტრაციებმა 2,500 ერთეულს მიაღწია, ხოლო მეორადი EV-ების იმპორტმა 5,000 ერთეულს გადააჭარბა. მომხმარებლების ყურადღება Tesla-ს, Hyundai Ioniq 5-ის და BMW i3-ისკენ იყო მიმართული.2023 წელი:
რეგისტრაციების რაოდენობა 3,200 ერთეულს გაუტოლდა, ხოლო იმპორტმა 7,500 ერთეულზე მეტი შეადგინა.
2024 წლის შეჯამება: მნიშვნელოვანი მიღწევები
2024 წელი EV ბაზრისთვის განსაკუთრებულად მნიშვნელოვანი იყო:
ახალი EV რეგისტრაციები:
2024 წელს საქართველოში 4,150 ახალი EV დარეგისტრირდა, რაც 30%-იანი ზრდაა წინა წელთან შედარებით.მეორადი EV იმპორტი:
წელს იმპორტირებული მეორადი EV-ების რაოდენობამ 8,900 ერთეულს მიაღწია.ბაზრის წილი:
EV-ების წილი საერთო ბაზარზე 9.2%-ს გაუტოლდა, რაც წინა წელთან შედარებით 1.3%-იანი ზრდაა.პოპულარული მოდელები:
ახალი: Hyundai Ioniq 5, Tesla Model 3, Nissan Ariya
მეორადი: Nissan Leaf, Tesla Model S, BMW i3
იმპორტის ძირითადი ქვეყნები:
ელექტრომობილების იმპორტი ძირითადად შემდეგი ქვეყნებიდან ხორციელდება: აშშ, ჩინეთი, იაპონია, გერმანია, არაბთა გაერთიანებული საამიროები.
ბოლო 5 წლის ტენდენციების შეჯამება
EV რეგისტრაციები საქართველოში 360%-ით გაიზარდა.
მეორადი EV-ების იმპორტმა 5-ჯერ მოიმატა.
დამტენი სადგურების ქსელი 6-ჯერ გაფართოვდა.
2025 წლისთვის მოსალოდნელია EV ბაზრის ზრდის ტენდენციის გაგრძელება, მთავრობის სუბსიდიებისა და რეგიონებში ინფრასტრუქტურის განვითარებით.