
NIO vs Li Auto – რომელს აქვს უპირატესობა 2025 წელს?
Apr 10, 2025
ჩინეთის ახალი ენერგიის სატრანსპორტო ბაზარი – რომელიც მოიცავს როგორც სრულად ელექტრულ (BEV), ასევე დამუხტვად ჰიბრიდულ (PHEV) ავტომობილებს – სწრაფ ზრდას განაგრძობს. 2024 წელს ქვეყანაში 11 მილიონზე მეტი NEV (New Energy Vehicle) გაიყიდა, რაც 2023 წელთან შედარებით 40.7%-ით ზრდას ნიშნავს. 2025 წლის პირველ კვარტალში კი გაყიდვები 2.86 მილიონ ერთეულს მიაღწია – 43%-ით მეტი გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით (წყარო: CPCA).
მთავრობის სუბსიდიებმა და სუფთა ტრანსპორტზე მზარდმა მოთხოვნამ ბაზრის ბუმი განაპირობა. თუმცა, ბაზარზე კონკურენცია გამძაფრებულია და ფასების ომიც არ ცხრება. ამიტომ მნიშვნელოვანია, რომელ ადგილობრივ ბრენდს აქვს უკეთესი პოზიციონირება ამ სქელ გზაზე – NIO-ს თუ Li Auto-ს?
შევადაროთ ორი კომპანია რამდენიმე მნიშვნელოვან პარამეტრში და ვნახოთ, რომელი მათგანი ფლობს უპირატესობას და რომელი შეიძლება იყოს უფრო ჭკვიანური საინვესტიციო არჩევანი.
პროდუქციის ხაზი და მომავალი მოდელები
Li Auto განსაკუთრებული პოპულარობით სარგებლობს თავისი გაფართოებული დიაპაზონის ელექტრომობილებით (EREV) – ჰიბრიდული ტექნოლოგია, რომელიც აერთიანებს ელექტრომობილის უპირატესობებს და დამატებით სიარულის დისტანციას.
L სერიის მოდელებმა (L6, L7, L8, L9) თითოეულმა უკვე 200,000-ზე მეტი ერთეული გაყიდა
2024 წელს კომპანიამ წარადგინა თავისი პირველი სრულად ელექტრო მოდელი – MEGA
უახლოეს 12–18 თვეში დაგეგმილია შემდეგი BEV მოდელების გაშვება: Li i8, i6, i7 და i9. Li i8 ბაზარზე ივლისში გამოვა, i6 კი 2025 წლის მეორე ნახევარში
NIO, თავის მხრივ, ფოკუსირებულია მხოლოდ სრულად ელექტრო მოდელებზე. მისი მოდელებია: ES6, ET5T, ES8, EC6, ES7, ET5, ET7, EP9, EVE, ET9 და EC7.
მარტის ბოლოს დაიწყო ET9-ის მიწოდება
2024 წლის დეკემბერში კი გამოქვეყნდა NIO 89, რომლის მიწოდებაც აპრილში დაიწყება
წლის მეორე ნახევარში კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი პროდუქტი გამოვა
გარდა ამისა, NIO-ს ჰყავს ორი ქვებრენდი:
ONVO – მასობრივი ბაზრისთვის (მისი პირველი მოდელი L60 წარმატებით გაიყიდა, მეორე მოდელი L90 მესამე კვარტალში გამოდის, ხოლო მესამე მოდელი – მეოთხეში).
Firefly – პრემიუმ სეგმენტში პატარა მანქანების ბრენდი, რომლის პირველი მოდელი აპრილში გამოვა.
მიუხედავად იმისა, რომ NIO-ს უფრო ფართო სპექტრის EV-ები აქვს, Li Auto-ს სტრატეგიული დროით გადანაცვლება EREV-დან BEV-ზე შეიძლება გარდამტეხი აღმოჩნდეს ბაზრის წილისთვის.
მიწოდების მაჩვენებლები
Li Auto-მ 2024 წელს გაყიდა 500,508 ავტომობილი, რაც 33%-ით მეტია 2023 წელთან შედარებით. სულ რაღაც 5 წელიწადში კომპანიის პირველი მიწოდებიდან, Li Auto გახდა ყველაზე სწრაფად მზარდი პრემიუმ ავტობრენდი ჩინურ ბაზარზე.
2025 წლის პირველ კვარტალში Li Auto-მ მიაწოდა 92,864 ერთეული, რაც შეესაბამება პროგნოზირებულ დიაპაზონს და 15.5%-ით მეტია წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით.
სულ მიწოდებული ერთეულების რაოდენობა 2025 წლის მარტის ბოლოს – 1,226,736 ერთეული.
ვინ ლიდერობს?
Li Auto ამ ეტაპზე გამოირჩევა გაყიდვების სტაბილურობით, პროდუქტების დივერსიფიკაციით და სწრაფი ზრდის ტემპით.
NIO ქმნის ტექნოლოგიურად განვითარებულ და დიზაინით გამორჩეულ სრულად ელექტრო მოდელებს, აქვს მრავალბრენდიანი სტრუქტურა და ინოვაციური ხედვა.
საბოლოოდ, ორივე კომპანია საინტერესო არჩევანია — ინვესტორებისთვის კი მნიშვნელოვანია განსაზღვრონ, უფრო აინტერესებთ სტაბილურობა და ზრდა (Li Auto), თუ ტექნოლოგიური ინოვაცია და გრძელვადიანი პოტენციალი (NIO).