
ევროპის ბაზარზე ახალი მოთამაშეები ჩნდებიან - ჩინური EV ბრენდები მასობრივად შედიან ევროპულ ბაზარზე
Dec 2, 2025
ჩინური ელექტრომობილების მწარმოებლები ევროპის ბაზარზე კიდევ უფრო გამოკვეთილად იკავებენ ადგილს. Zeekr, Leapmotor, Hongqi, GAC, Chery, BYD - ყველა ბრენდი ირჩევს ერთსა და იმავე სტრატეგიას: „In Europe, for Europe“, რაც ნიშნავს ადგილობრივ ფასებს, ადგილობრივ წარმოებას და სპეციალურად ევროპელი მომხმარებლისთვის მორგებულ პროდუქტებს.
Geely-ს პრემიუმ EV ბრენდი Zeekr გერმანიაში ოფიციალურად გაიყიდება სამ მოდელთან ერთად.
Zeekr-ის ევროპული გუნდის თქმით:
მიზანია პრემიუმ სეგმენტი
აქცენტი: კორპორატიული ფლოტები, მსხვილი ლізინგები
უკვე დადასტურებულია პარტნიორობა BNP Paribas-თან და Arval-თან
2026 წლიდან ბრენდი შევარდება ესპანეთში, იტალიაში, საფრანგეთში და ბრიტანეთში
Leapmotor-მა მიუნხენის ავტოშოუზე წარმოადგინა ახალი ჰეჩბექი B05, რომელიც ევროპაში გაიყიდება 2026 წლის მეორე კვარტლიდან.
ახალი მოდელი ემატება Lineup-ს:
B10 SUV
C10 SUV
T03 City Car
Leapmotor ამაყობს Stellantis-ის 21%-იან წილით, რაც ბრენდს აძლევს გლობალურ წარმოებას, ექსპორტსა და გაყიდვებზე წვდომას ევროპის გარეთაც.
„In Europe to stay“ - ჩინური ბრენდების ახალი შეტევა
მიუნხენის auto show-მ 2025-ში მკაფიო სურათი აჩვენა:
ჩინური მწარმოებლები ორმაგრებენ ბაზრის წილს
ევროპის მწარმოებლები (Volkswagen, BMW, Mercedes) რთულ პოზიციაში არიან
ჩინური ბრენდები ევროპაში უკვე ფლობენ 4.8% ბაზრის წილს
McKinsey პროგნოზით, 10 წელიწადში ჩინელები დაიკავებენ 14%+ წილს, რაც იაპონურ/კორეულ ბრენდებს გაუტოლდება
რატომ ინტერესდებიან ჩინელები ევროპით?
აშშ ბაზარი მათთვის თითქმის დახურულია (ტარიფები, რეგულაციები)
ევროპა არის მსოფლიოს მესამე უდიდესი EV ბაზარი
ფასების ომი ჩინეთში უამრავ მწარმოებელს აზარალებს
ევროპაში EV-ს მოთხოვნა მუდმივად იზრდება
ადგილობრივი წარმოების დაწყება ხარჯებს ამცირებს და ტარიფებს ყოფს
ევროპა გადადის ისეთ ეტაპზე, სადაც კონკურენცია უკვე არა მხოლოდ გერმანულ, ფრანგულ და იტალიურ მწარმოებლებს შორის მიმდინარეობს, არამედ: ევროპა vs ჩინეთი - და გამარჯვებული მიიღებს გლობალური EV ბაზრის მომავალს.