
Dec 18, 2024
სამხრეთ კორეულმა ავტომწარმოებელმა Hyundai-მ 7.6 მილიარდი დოლარის ინვესტიციით გახსნა უზარმაზარი ელექტრომობილების ქარხანა აშშ-ში, სავანას დასავლეთით, რაც ჯორჯიის შტატის ისტორიაში უდიდესი ეკონომიკური პროექტია. ქარხანა სახელად „მეტაპლანტი“ უკვე აწარმოებს პოპულარულ ელექტრომობილ Hyundai Ioniq 5-ს და მომავალში კიდევ უფრო მეტი მოდელი დაემატება წარმოებას. ამასთან, Hyundai ბატარეების ქარხანასაც აშენებს ამავე ტერიტორიაზე და მილიარდებს ხარჯავს მეორე ობიექტის ასაშენებლად ჯორჯიის სხვა ნაწილში.
ამ ამბიციური ინვესტიციის წყალობით, Hyundai შეძლებს დააკმაყოფილოს 2022 წლის ინფლაციის შემცირების აქტით (IRA) დადგენილი კრიტერიუმები, რაც მათ ამერიკაში დამზადებულ ელექტრომობილებს გადასახადების შეღავათების საშუალებას მისცემს. ამ შეღავათებით, მომხმარებლები ბევრად უფრო იაფად ყიდულობენ ელექტრომობილებს. თუმცა, აქვე ახალი გამოწვევები ჩნდება. არჩეულმა პრეზიდენტმა დონალდ ტრამპმა პირობა დადო, რომ მისი პრეზიდენტობის მეორე ვადაში ეს შეღავათები გაუქმდება, რაც ელექტრომობილების გაყიდვებს შეანელებს და მყიდველებს ბენზინზე მომუშავე მანქანებისკენ მიმართავს.
მიუხედავად მოსალოდნელი სირთულეებისა, Hyundai შესაძლოა მზად იყოს ამ გამოწვევისთვის. Hyundai Motor Group-ის სამმა ბრენდმა – Hyundai-მ, Kia-მ და Genesis-მა თავი დაიმკვიდრეს, როგორც Tesla-ს კონკურენტებმა ელექტრომობილების გაყიდვებში. მათი მოდელები ხელმისაწვდომ ფასებს, ტექნოლოგიურ ინოვაციებსა და მაღალ წარმადობას აერთიანებენ. მაგალითად, Hyundai Ioniq 6 სედანი ფასით Tesla-ს Model 3-ს უტოლდება, მაგრამ უფრო სწრაფად იტენება.
Tesla-ს აღმასრულებელი დირექტორი ილონ მასკი მხარს უჭერს ტრამპის გეგმას EV შეღავათების გაუქმების შესახებ – ნაბიჯს, რომელმაც შესაძლოა Tesla-ს კონკურენტები მძიმედ დააზარალოს. თუმცა, Tesla იმ იშვიათ ავტომწარმოებლებს შორისაა, რომლებიც ელექტრომობილების წარმოებით უკვე სარგებელს იღებენ. Hyundai, ამავდროულად, სწრაფად ვითარდება და ახალი მოდელების ფართო ასორტიმენტს სთავაზობს, რითიც კონკურენციას უწევს Tesla-ს.
Hyundai-ს ტრანსფორმაცია მხოლოდ ელექტრომობილებზე არ შემოიფარგლება. კომპანიის წარმატება ტექნოლოგიებსა და ინოვაციებში მიზანმიმართული ინვესტიციების შედეგია. Hyundai-მ დაიქირავა მრეწველობის წამყვანი ინჟინრები, შეიძინა Boston Dynamics რობოტიკის სფეროში ინოვაციებისთვის, თანამშრომლობა დაიწყო Waymo-სთან მძღოლის გარეშე ტაქსებისთვის და გახდა პირველი ბრენდი, რომელიც ავტომობილებს Amazon-ზე ყიდის.
თუმცა, Hyundai-ს წარმატების სირთულეა ის, რომ ამ მიღწევების უმეტესი ნაწილი მთავრობის მხარდაჭერის წყალობით გახდა შესაძლებელი, რასაც ტრამპი დიდი ალბათობით გააუქმებს. მაგალითად, სამხრეთ კორეის მთავრობამ ხელი შეუწყო ბატარეების წარმოებას, რაც ქვეყანას ჩინეთზე დამოკიდებულებისგან ათავისუფლებს.
მაშინაც კი, თუ ტრამპი EV შეღავათებს გააუქმებს, Hyundai მაინც მყარად იდგება. მისი გადაწყვეტილება ამერიკაში წარმოების გაფართოების შესახებ ხარჯებს შეამცირებს და მყიდველებს მაღალი ხარისხის, ხელმისაწვდომ ელექტრომობილებს შესთავაზებს. საბოლოოდ, Hyundai-ს ინვესტიციები პასუხს გასცემს მთავარ კითხვას: მზად არიან თუ არა ამერიკელები ელექტრომობილების შესაძენად, თუ მათ შეღავათებით აღარ დაეხმარებიან?
შესაძლოა, ტრამპის პოლიტიკა ელექტრომობილების გაყიდვებს აფერხებდეს, მაგრამ ის სრულად ვერ განსაზღვრავს, რა ტიპის მანქანებს იყიდიან ამერიკელები. Hyundai-ს სტრატეგია მომავალზე ორიენტირებული ბლუფპრინტია: ფოკუსირება ხელმისაწვდომობაზე და ინოვაციებზე მას საშუალებას აძლევს, ელექტრომობილები ყველასთვის სასურველი გახადოს – მიუხედავად იმისა, თუ რა ფორმით დაეხმარება სახელმწიფო.