ჩინეთი 2025: ელექტრომობილების ბუმი და ახალი გამოწვევები ფასების ომში

Oct 8, 2025

ჩინეთი კვლავ ინარჩუნებს ლიდერ პოზიციას როგორც ელექტრომობილების მწარმოებელი, ასევე მყიდველი ქვეყნების სიაში. 2025 წელს ჩინეთის ბაზარზე გაყიდული ყველა ახალი ავტომობილის ნახევარზე მეტი უკვე ელექტროა - რაც ქვეყანაში ახალი ენერგეტიკული ეპოქის დასაწყისს აღნიშნავს.
თუმცა, ზრდასთან ერთად ინდუსტრიამ მკაცრი კონკურენციისა და ფასების ომის ფაზაში შესვლა დაიწყო, რამაც ბაზრის სტაბილურობას რეალური გამოწვევა შეუქმნა.

გაყიდვები და ბაზრის მაჩვენებლები

ოფიციალური მონაცემებით:

  • 2025 წლის პირველ ნახევარში ჩინეთში გაიყიდა 11 მილიონზე მეტი ელექტრომობილი და ჰიბრიდი, რაც ქვეყნის მთლიანი ავტომობილების გაყიდვების დაახლოებით 50%-ია.

  • მხოლოდ მაისში ელექტრო და ჰიბრიდული მოდელების წილმა 53% შეადგინა საერთო გაყიდვებიდან - რაც ჩინეთის საავტომობილო ინდუსტრიის ისტორიული მაქსიმუმია.

  • ამავე პერიოდში ჩინეთი იყო მსოფლიო EV გაყიდვების 60%-ზე მეტი წილის მფლობელი, რაც მყარად ამტკიცებს მის სტატუსს როგორც გლობალური ცენტრისა ელექტრომობილების წარმოებაში.

ინდუსტრიული დომინაცია და ექსპორტი

ჩინეთი დღეს უკვე არა მხოლოდ ყველაზე დიდი ბაზარია, არამედ EV-ების მსოფლიოს უდიდესი ექსპორტიორი - ქვეყანა ყოველწლიურად 5 მილიონზე მეტ ელექტრომობილს აწარმოებს ექსპორტზე.

ყველაზე აქტიური მიმართულებებია ევროპა, სამხრეთ-აღმოსავლეთ აზია და ახლო აღმოსავლეთი, სადაც ჩინური ბრენდები თანდათან იკავებენ ბაზრის მნიშვნელოვან წილს.

გარდა ამისა, ჩინეთის ბატარეების ინდუსტრია კვლავ დომინანტად რჩება: CATL და BYD უზრუნველყოფენ მსოფლიოს ბატარეების საერთო წარმოების თითქმის ნახევარს.

ფასების ომი და შიდა გამოწვევები

ჩინეთის ელექტრომობილების ბუმს თან სდევს ფასების ომი, რომელმაც მწარმოებლებს მოგების მკვეთრი შემცირება მოუტანა.

ბევრი მცირე მწარმოებელი ვეღარ უძლებს დუმპინგურ ფასებს და ან გაერთიანებას იწყებს, ან საერთოდ ტოვებს ბაზარს.

ამავდროულად, მთავრობა მოუწოდებს კომპანიებს შეაჩერონ „დესტრუქციული კონკურენცია“ და მეტი ყურადღება გაამახვილონ ინოვაციებსა და ხარისხზე.

ტექნოლოგიური განვითარება

2025 წელს ფოკუსი გადატანილია ენერგოეფექტურობაზე და პროგრამულ უზრუნველყოფაზე:

  • ახალი 8-თაობის მაღალი ნიკელის ბატარეები ზრდიან გამძლეობას და ამცირებენ წონას.

  • BYD და Geely ავითარებენ ინტეგრირებულ პროგრამულ ეკოსისტემებს, რაც ავტომობილის მუშაობას უკავშირდება ხელოვნური ინტელექტის სისტემებთან.

  • XPeng და Nio აქტიურად ტესტავენ გაფართოებული ავტონომიური მართვის მოდელებს, რაც ჩინეთს EV-ტექნოლოგიების გლობალურ ლიდერად აყალიბებს.

საერთაშორისო გავლენა

მიუხედავად იმისა, რომ ჩინეთის ექსპორტი კვლავ იზრდება, საერთაშორისო ბაზრებზე ტარიფებისა და რეგულაციების გამკაცრება დიდ ზეწოლას ქმნის.

ევროკავშირი, აშშ და მექსიკა უკვე განიხილავენ დამატებით გადასახადებს ჩინურ ელექტრომობილებზე, რაც ექსპორტის ზრდას აფერხებს.

ამავე დროს, ჩინეთი გეგმავს 2026 წლიდან ელექტრომობილების ექსპორტზე ლიცენზირების სისტემის შემოღებას, რათა შეამციროს ბაზარზე დაბალი ხარისხის მოდელების ექსპორტი და გაამკაცროს კონტროლი შიდა წარმოებაზე.

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @