
დიდი ცვლილება UK-ის ავტოინდუსტრიაში: ელექტრომობილები 2028 წლისთვის ბენზინზე მომუშავე მანქანებს გადაუსწრებს
Feb 21, 2025
დიდი გარდატეხა ელის გაერთიანებული სამეფოს (UK) ავტოინდუსტრიას – ელექტრომობილების (EV) გაყიდვები 2028 წლისთვის ბენზინის მანქანებზე მეტი იქნება. Cox Automotive-ის უახლესი ანგარიშის მიხედვით, EV-ები ახალი ავტომობილების ბაზრის 36%-ს დაიკავებენ, ხოლო ბენზინზე მომუშავე მანქანების წილი 30%-მდე შემცირდება. ეს ციფრები ცხადყოფს, რომ ელექტრიფიკაციის ტემპი სწრაფად იზრდება და მომხმარებელთა მოთხოვნები იცვლება.
UK-ის ავტობაზრის ტრანსფორმაცია
ბოლო ოთხი წლის განმავლობაში ელექტრომობილების ბაზარმა 560%-იანი ზრდა განიცადა – 2020 წლიდან UK-ის გზებზე თითქმის 980,000 ახალი EV გავიდა. ამავდროულად, ტრადიციული საწვავის ტიპები მკვეთრად შემცირდა: დიზელის გაყიდვები 76%-ით დაეცა (ბაზრის მხოლოდ 6%-ს შეადგენს), ხოლო ბენზინის მანქანებმა 26.6%-იანი კლება განიცადა.
თუმცა, მიუხედავად ამ პროგრესისა, UK-ის ავტოინდუსტრიას კვლავ რთული გზა აქვს გასავლელი, რათა მთავრობის ნულოვანი გამონაბოლქვის (ZEV) მანდატს მიაღწიოს, რომელიც 2028 წლისთვის ახალი მანქანების 52%-ის ელექტრიფიცირებას მოითხოვს. Cox Automotive-ის ანალიტიკოსები აღნიშნავენ, რომ არსებული ტემპი საკმარისი არ არის, და საჭიროა ინფრასტრუქტურისა და ხელმისაწვდომობის გაუმჯობესება, რათა EV-ები მოსახლეობის უფრო დიდ ნაწილს მიუწვდებოდეს.
ფასები და მომხმარებელთა შეშფოთება
EV-ების ფართოდ გავრცელების ერთ-ერთი მთავარი ბარიერი მაღალი ფასი რჩება. Cox Automotive-ისა და Regit-ის კვლევის მიხედვით, მძღოლების 69% ელექტრომობილის შეძენას ჯერ ვერ აპირებს მისი მაღალი ფასის გამო, რომელიც საშუალოდ 12%-ით უფრო ძვირია, ვიდრე ბენზინის ან დიზელის ალტერნატივები. ამასთან, მომხმარებელთა 86% მოითხოვს მთავრობის მხრიდან უფრო დიდ მხარდაჭერას, რათა EV-ები მათთვის უფრო ხელმისაწვდომი გახდეს.
Cox Automotive-ის ანალიტიკოსი ფილიპ ნოთარდი აღნიშნავს, რომ "მომავალი ოთხი წელი არასტაბილური იქნება", რადგან ახალი მოთამაშეები, განსაკუთრებით ჩინური ბრენდები, აქტიურად შედიან UK-ის ბაზარზე და ტრადიციულ ავტომწარმოებლებს ადაპტაციას აიძულებენ. "ინდუსტრიის წარმატება დამოკიდებული იქნება იმაზე, როგორ უპასუხებენ ბრენდები ახალ რეგულაციებს, მომხმარებელთა მოთხოვნებს და ეკონომიკურ ცვლილებებს", – აცხადებს ნოთარდი.
რა ელის UK-ის ავტოინდუსტრიას?
2025 წელს UK-ის საავტომობილო ბაზარი ზომიერ ზრდას განიცდის – Cox Automotive პროგნოზირებს, რომ ახალი მანქანების რეგისტრაცია 2 მილიონს გადააჭარბებს, რაც 2024 წელთან შედარებით 1.5%-იანი ზრდაა. თუმცა, ეს მაინც 13.3%-ით ნაკლებია 2001-2019 წლების საშუალო მაჩვენებელზე. მთავარი პრობლემა კერძო მყიდველების შემცირებაა, რომლებიც 2020-2024 წლებში 19.2%-ით ნაკლებ მანქანას ყიდულობდნენ.
ამავდროულად, ბაზარზე კონკურენცია იზრდება. UK-ის საავტომობილო სივრცეში 60-ზე მეტი მწარმოებელი ოპერირებს, მათ შორის ახალი ბრენდები, როგორიცაა BYD, Jaecoo, Omoda და Skywell. ეს ახალი მოთამაშეები ტრადიციულ ბრენდებს უქმნიან გამოწვევას, რაც მეტ ინოვაციას და ბაზარზე ადაპტაციას აიძულებს.
2025 წლისთვის 2-მილიონიანი გაყიდვების მიღწევა გარდამტეხი მომენტი იქნება UK-ის საავტომობილო სექტორის აღდგენისთვის. საბოლოო წარმატება დამოკიდებული იქნება ახალი ბრენდების მომხმარებლების ნდობის მოპოვებაზე და ფლოტისა და ლიზინგის სექტორის მხარდაჭერაზე, რომლებიც EV-ების მიღებას მნიშვნელოვანი წილით უწყობენ ხელს.
როგორც ჩანს, UK უფრო ახლოს დგას სრულად ელექტრიფიცირებულ მომავალთან და ეს გარდაქმნა არამარტო სწრაფი, არამედ მდგრადი და ხელმისაწვდომიც უნდა გახდეს მოსახლეობისთვის.