2025 წელი ბატარეების ინდუსტრიაში: 10 ყველაზე დიდი მიღწევა, რომელმაც EV-ების მომავალი განსაზღვრა

Dec 10, 2025

ბატარეები დღეს ტექნოლოგიური სამყაროს ბირთვია - ისინი ამძრავენ ელექტრომობილებს, დრონებს, ენერგოსისტემებს, ავიაციას, სამხედრო ტექნიკას და თითქმის ყველა იმ მოწყობილობას, რომლის გარეშე მომავალი ვერ იმუშავებს. 2025 წელი განსაკუთრებით დინამიკური აღმოჩნდა: იყო როგორც მასიური გარღვევები, ისე სერიოზული წარუმატებლობები.

ქვემოთ მოვუყარეთ თავი წლის 10 ყველაზე მნიშვნელოვან ბატარეის ამბავს, რომლებმაც განსაზღვრეს ინდუსტრიის მიმართულება და დაგვანახა, სად მიემართება EV სექტორი.

ბატარეები 2025-ში 

Biden-ის მიერ მიღებულმა IRA-მ (Inflation Reduction Act) ათობით მილიარდი დოლარი ჩადო ბატარეების წარმოებაში, რასაც მოჰყვა ქარხნების ბუმი მთელი ამერიკის მასშტაბით. თუმცა 2025-ში, ტრამპის დაბრუნების შემდეგ, სურათი რადიკალურად შეიცვალა: ბევრი პროექტი შეჩერდა, ზოგიც ჩაიშალა, რამაც მიიღო EV ინდუსტრიის მკვეთრი გადაქცევა სტაციონარულ შენახვის სისტემებისკენ.

მიუხედავად პოლიტიკური ქარიშხლისა, ბატარეების ტექნოლოგიური პროგრესი არ შეჩერებულა - ახალი ქიმიები, განახლებული ქარხნები და პირველადი შინაგან-დაწვის ბატარეების ტესტები უკვე გზაშია.

10 ყველაზე დიდი მოვლენა 2025-ში

1) Ford და GM ამზადებენ „LMR“ ბატარეას - იაფი, გამძლე და დიდი ხაზით ჩინეთისგან დამოუკიდებელი

ორივე ამერიკული გიგანტი მუშაობს Lithium-Manganese-Rich (LMR) ტექნოლოგიაზე - ქიმიაზე, რომელიც უნდა გახდეს „დასავლური პასუხი“ ჩინურ LFP-ზე. მიზანია:

  • NMC-ის მსგავსი გარბენი

  • LFP-ის მსგავსი დაბალი ღირებულება

  • მინიმუმი კობალტი

2) Mercedes და BMW რეალურად იწყებენ მყარი მდგომარეობის ბატარეების (Solid-State) ტესტირებას გზებზე

Mercedes Factorial-ის ნახევრად-მყარი ბატარეით EQS-ს ტესტავს, BMW კი Solid Power-ის სრულად SSB პაკეტს გვიჩვენებს i7 პროტოტიპში.

✔ 30–50% მეტი გარბენი
✔ ბევრად უსაფრთხო ქიმია
✔ სწრაფი დატენვა

მთავარი დასკვნა: Solid-state აღარ არის მხოლოდ ლაბორატორიული სიზმარი - ის უკვე რეალურ გზებზეა.

3) Ford-ის დაბრუნება ბიუჯეტურ EV-ებში - LFP ამერიკაში „დაბრუნდა“

Ford აშენებს 3 მლრდ დოლარის ქარხანას, რათა LFP ბატარეები აწარმოოს ამერიკაში, პირდაპირ CATL-ის ლიცენზიით.

ეს ნიშნავს:

  • იაფ EV-ებს

  • უფრო გამძლე ბატარეებს

  • ჩინეთზე ნაკლებ დამოკიდებულებას

თუმცა პროექტს თან სდევს პოლიტიკური დაპირისპირებები და ადგილობრივი პროტესტები.

4) GM LFP-საც გადმოიყვანს აშშ–ში - Bolt და Silverado გადადიან ახალ ქიმიაზე

GM-მა დაიწყო მზადება, რათა 2027–დან LFP ბატარეები უშუალოდ ამერიკაში აწარმოოს.

უახლესი ინფორმაცია:
✔ LG და Samsung SDI რეტროფიტებენ NMC ხაზებს
✔ მანამდე GM კვლავ შეიძენს LFP-ს ჩინეთიდან

5) BMW-ის Gen6 ბატარეები: 998 კმ გარბენის ეპოქა იწყება

BMW-ის ახალი თაობის ბატარეები გვპირდება:

  • 30% უფრო სწრაფ დატენვას

  • 30% შემცირებულ ღირებულებას

  • 998 კმ-იან გარბენს ტოპ მოდელებში

2025-ში ასეთი გაუმჯობესებები მთელ ინდუსტრიაში გავრცელდა: Toyota, Hyundai, Tesla - ყველამ გააუმჯობესა ქიმიები.

6) ბატარეების გადაჭარბებული წარმოება - „გადაჭარბებული შენობა“

ტრამპის პოლიტიკის შემდეგ:

  • ქარხნები დაიკეტა

  • EV მოთხოვნა შემცირდა

  • წარმოება - დარჩა უზარმაზარი მოცულობით

მდგომარეობა დღეს:

  • ჩინეთი აწარმოებს მოთხოვნაზე 5-ჯერ მეტ ბატარეას

  • ევროპაში - 2-ჯერ მეტს

  • ჩრდილოეთ ამერიკაში კოეფიციენტი: 1.9

შედეგად ბაზარი მიექანება გადაჭარბებული მოცულობიდან ოპტიმიზაციისკენ.

7) ბატარეის შეცვლის შიში? პრაქტიკაში თითქმის აღარ არსებობს

ახალი კვლევები აჩვენებს, რომ თანამედროვე EV-ბატარეებში:

  • დეფექტების მაჩვენებელი მხოლოდ 0.3%-ია

  • რესურსი: საშუალოდ 15 წელზე მეტი

8) როგორ გადაარჩინა ბატარეებმა ენერგოსისტემა - BESS ბუმი

2025-ში EV-ბატარეების დაბალი მოთხოვნის ფონზე ბევრი მწარმოებელი გადაერთო ენერგიის შენახვის სისტემებზე (BESS).

ეს ტექნოლოგია საშუალებას აძლევს ქსელებს:

  • შენახონ მზისა და ქარის ენერგია

  • შეამცირონ გაწყვეტები კატასტროფების დროს

  • დაუკავშირდნენ EV ინდუსტრიას

9) CATL-ის „100-წამიანი“ ბატარეის შეცვლა - მომავალი უკვე აქ არის

CATL-ის „Choco-SEB“ ბატარეა იცვლება 100 წამში.

✔ ტრადიციული დატენვის გარეშე
✔ სწრაფი, სუფთა, ავტომატური პროცესი
✔ უკვე მოქმედია ჩინეთში

ეს ტექნოლოგია დღეს ყველაზე სწრაფი რეალური „refuel experience“-ია EV სამყაროში.

10) CATL-ის ნატრიუმ-იონური ბატარეები - მუშაობს -40°C ტემპერატურაზე

სად არის ყველაზე დიდი ინოვაცია? სოლთან მუშაობს EV ბატარეა, რომელიც იდეალურია უკიდურეს სიცივეში.

ნატრიუმ-იონური ბატარეის უპირატესობები:

  • ბევრად იაფი

  • ნედლეულის დიდი მარაგი

  • არ იყენებს ლითიუმს, ნიკელს, კობალტს

  • მუშაობს -40°C-მდე

CATL უკვე აწარმოებს ამ ბატარეებს და ისინი იყენებენ როგორც მაღალი, ისე დაბალი ძაბვის პაკეტებში.

2025 ბატარეების ინდუსტრიაში იყო ტექნოლოგიური აფეთქების წელი.
ერთი მხრივ - ქარხნების შეჩერებები, რეგულაციების ცვლილებები და პოლიტიკა.
მეორე მხრივ - გარღვევები, ახალი ქიმიები, მყარი მდგომარეობის ბატარეების გამოჩენა გზებზე და ენერგოსისტემების რადიკალური გარდაქმნა.

წყარო: https://insideevs.com/news/780869/ev-battery-stories-of-2025/ 

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @

© 2023-2025 - EV News - All rights reserved.

Crafted @